«شهر نماز» به قائم‌شهر رسید + عکس
کد خبر: 4152358
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲

«شهر نماز» به قائم‌شهر رسید + عکس

با تشکیل شورای فرهنگ عمومی این شهرستان در روز گذشته، ١٢ تیرماه و تصویب طرح «قائم‌شهر، شهر نماز»، آغاز این طرح ملی در این شهرستان در دستور کار قرار گرفت.

شورای فرهنگ عمومی قائمشهر

مهدی فاضلی، مبدع و مدرس طرح ملی شهر نماز و مدیر مؤسسه ریحانةالنبی (س) شهرری در گفت‌وگو با ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: پس از تصویب اجرای طرح ملی شهر نماز از سوی شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم‌‎شهر، مقرر شد تا این طرح ملی نیز در این شهرستان برگزار شود. شهید محمد بلباسی از شهدای مدافع حرم به عنوان شهید شاخص شهر نماز مدارس این شهرستان انتخاب شد و تصویر او، زینت‌بخش کتاب شهر نماز این شهرستان شد.

وی با اشاره به اینکه نخستین طرح ملی شهر نماز با حضور بیش از ۲۰۰ آموزگار اول ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان قائم‌شهر برگزار شد، افزود: مربیان طی این همایش یک روزه با شیوه‌های نوین آموزش نماز و قرآن با استفاده از شعر، قصه و بازی آشنا شدند و مقرر شد تا یک هزار کتاب «نماز شکوفه‌ها» به نیت این شهید مدافع حرم به کودکان اول ابتدایی شهرستان اهدا شود و مدارس مجری نیز با اختصاص یک زنگ ۳۰ دقیقه‌ای در هفته (طی سه ماه) به یادگیری نماز دورکعتی بپردازند. همچنین در پایان این دوره، ده‌ها جشن شهر نماز به منظور تجلیل از کودکان نمازگزار شهرستان برگزار می‌شود.

فاضلی تصریح کرد: همزمان با این طرح ملی نیز سومین دوره تربیت مربی پیش‌دبستانی قرآنی برای مربیان شهرستان در مؤسسه رهپویان حق قائم‌شهر برگزار شد که طی آن شبکه‌ای از مربیان تخصصی قرآن و نماز کودک به منظور تبادل تجربیات و به کارگیری شیوه‌های نوین آموزشی شکل گرفت که دوره بعدی این همایش نیز در ماه آینده برای مادران و مربیان برپا می‌شود.

یادآور می‌شود، مؤسسه رهپویان حق قائم‌شهر در خیابان ساری، یاس ۲۱-۲۳ برگزار شد. همچنین بانیان و خیرین کمک به احیای شهر نماز، شهر قرآن قائم‌شهر می‌توانند با شماره‌های ۰۹۱۱۷۱۴۳۳۴۳ و ۴۲۰۳۱۱۴۹ -۰۱۲۳ تماس بگیرند.

انتهای پیام
captcha