غدیر تکمیل‌کننده بعثت است
کد خبر: 4151387
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵

غدیر تکمیل‌کننده بعثت است

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه پیوندی عمیق بین غدیر و عاشورا و ظهور امام زمان(عج) وجود دارد، گفت: غدیر تکمیل‌کننده بعثت بوده و عاشورا جریان اسلام را حفظ کرد.

حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی، امام جمعه موقت بیرجندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی، امام جمعه موقت بیرجند امروز ۹ تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که در مصلی المهدی برگزار شد، اظهار کرد: با جریان غدیر و تعیین مسیری که باید بشر برای رسیدن هدف و کمال انسانی دنبال کند در غدیر رقم خورده است.

وی با بیان اینکه ماجرای غدیر، ماجرای تعیین ضابطه و قاعده حکومت در اسلام است، بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) در ماه‌های آخر عمرشان قاعده امات و ولایت را وضع کرد. حیات بشر برای رسیدن به هدف خلقت هم در بعثت است و هم با جریان غدیر کامل شد.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه پیامبر اسلام(ص) در خطبه غدیر ۴۰ آیه برای ولایت امیرالمومنین(ع) بیان فرمودند و مسئله غدیر ترسیم آینده اسلام تا ابدیت است، تصریح کرد: جریان امامت و ولایت و پیوند خوردن با حجت خدا و سنخیت با او امری اعتقادی است.

نوفرستی با بیان اینکه پیوندی عمیق بین غدیر و عاشورا و ظهور امام زمان حضرت مهدی(عج) وجود دارد، اظهار کرد: غدیر تکمیل‌کننده بعثت بوده و عاشورا جریان اسلام را حفظ کرد.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه حکومت جهانی حضرت حجت(عج) موقعیتی است برای آنان که حقیقت امامت و ولایت را بچشند، بیان کرد: نشانه‌های افول و شکست آمریکا به برکت هدایت‌های ولایت و امامت و پیوند مردم با ولایت را به ویژه در عرصه سیاسی و اقتصادی می‌توان مشاهده کرد.

نوفرستی با بیان اینکه اقتدار روز افزون گروه‌های مقاومت در کرانه باختری نوید به زانو درآوردن رژیم صهیونیستی را می‌دهد، ادامه داد: دشمنان علیه نظام و انقلاب اسلامی با تمام قدرت وارد میدان شدند، اما هدایتگری امامین انقلاب و همراهی مردم این نظام را حفظ و دستاوردهای عظیمی نصیب مردم کرد.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: آمریکایی‌‌ها سعی می‌کردند دولت‌های حامی ایران اسلامی از جمله سوریه و لبنان سعی را در تنگنا قرار دهند اما داعش که دست پرورده امریکا بود شکست مفتضحانه‌ای خورد.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها برای عادی‌سازی روابط کشورهای منطقه با صهیونیست‌ها تلاش بسیاری کردند، اما امروز خود صهیونیست‌ها هشدار می‌دهند که شکست و نابودی رژیم صهیونیستی امری قطعی است. 

انتهای پیام
captcha