جهاددانشگاهی مصداق تحقق کامل «ما می‌توانیم» است
کد خبر: 4151079
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹
رئیس جهاددانشگاهی واحد اصفهان:

جهاددانشگاهی مصداق تحقق کامل «ما می‌توانیم» است

مهدی ژیان‌پور با بیان اینکه جهاددانشگاهی مصداق تحقق کامل «ما می‌توانیم» و شاخص «باور به توان ایرانی» است، گفت: معتقدم جهاددانشگاهی یکی از واقعی‌ترین سازمان‌های این کشور است که فعالیت جدی و متمرکز دارد و همه برش‌های اجتماعی در این نهاد دیده می‌شود.

مهدی ژیان‌پور، رئیس جهاددانشگاهی واحد اصفهانبه گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، مهدی ژیان‌پور، رئیس جهاددانشگاهی واحد اصفهان، امروز، هفتم تیرماه در پنجاهمین گردهمایی معاونان آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی در اصفهان اظهار کرد: به‌عنوان یک دوستدار جهاددانشگاهی، معتقدم این نهاد، سازمان دلخواه ماست که شبیه هیچ سازمانی نیست و نباید شبیه هیچ سازمانی باشد و بشود. تلاش کردم بعد از یک دهه فعالیت در این سازمان، آن را بفهمم و داستان‌های غنی‌اش را بازخوانی کنم.

وی با اشاره به توصیف جهاددانشگاهی در سند چشم‌انداز 20 ساله جمهوری اسلامی ایران گفت: پنج رکن این تعاریف شامل نهادی انقلابی با هویت اسلامی، برخوردار از منابع انسانی متعهد و کارآمد، الهام‌بخش و مؤثر در کشور، پیشگام در توسعه علم، فناوری و فرهنگ، با تعامل سازنده در عرصه ملی و بین‌المللی است.

رئیس جهاددانشگاهی واحد اصفهان با بیان اینکه آنچه درون‌مایه این ارکان پنج‌گانه است، در سه مفهوم «اصالت پویا»، «جسارت یاددهی» و «جدیت نجیبانه» خلاصه می‌شود، افزود: تعابیری درباره جهاددانشگاهی وجود دارد که به آن می‌بالیم، از جمله تعبیر رهبر معظم انقلاب که فرمود جهاددانشگاهی جزو معدود رویش‌های اصلی انقلاب و مولود مبارک انقلاب است. همچنین جهاددانشگاهی تنها سازمان پژوهش و فناوری و زیست‌بوم نوآوری نخبگان ایران است. 

وی با تأکید بر اینکه جهاددانشگاهی اصالتی دارد که مرتب خود را نو به نو می‌کند و پویاست، گفت: ما بارهای بر زمین مانده را برمی‌داریم و انجام می‌دهیم که به تعبیری، ترجمه بارهای بر زمین مانده همان کارهای مهم غیرفوری است.

ژیان‌پور با اشاره به جسارت یاددهی اظهار کرد: تعبیر دلچسبی از مقام معظم رهبری هست که می‌گوید جهاددانشگاهی فقط یک نهاد نیست، بلکه یک فرهنگ است که ما از آن با عنوان فرهنگ حرفه‌ای جهاددانشگاهی، موسوم به فرهنگ جهادی یاد می‌کنیم و معتقدم قدرت ما یک قدرت نرم ناشی از همین ویژگی است.

وی تربیت افراد، سازمان یادگیرنده و یاددهنده، تبدیل نیروی انسانی به سرمایه انسانی از طریق فرآیند مستمر و متقابل یادگیری و یاددهی و پرورش استعداد و شکوفایی افراد معمولی برای انجام کارهای فوق‌العاده در مسیری تدریجی و همیشگی را از ویژگی‌های جهاد دانشگاهی نام برد.

رئیس جهاددانشگاهی واحد اصفهان به جدیت نجیبانه اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از تعابیر دلچسب، مصداق تحقق کامل «ما می‌توانیم» و شاخص «باور به توان ایرانی» است. معتقدم جهاددانشگاهی یکی از واقعی‌ترین سازمان‌های این کشور است که فعالیت جدی و متمرکز سازمانی دارد. قدرت نرم جهاددانشگاهی، پیوندی با پول و قدرت ندارد و حاصل استقلال سیاسی و مالی از دولت‌ها و گرایش‌های سیاسی و حاصل میل و اعتقاد به شدن و ساختن است.

انتهای پیام
captcha