امروز مکتب مقاومت حرف اول و آخر را در منطقه می‌زند
کد خبر: 4150887
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۲
معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه:

امروز مکتب مقاومت حرف اول و آخر را در منطقه می‌زند

سعید فرجیان‌زاده با بیان اینکه امروز مکتب مقاومت حرف اول و آخر را در منطقه می‌زند، گفت: شهدا نه تنها در کشور و مردم ما تأثیرگذار هستند بلکه در منطقه و جهان نیز تأثیرگذارند و جبهه مقاومت از مکتب شهدای این انقلاب الگو گرفته است.

سعید فرجیان زاده، معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامیبه گزارش ایکنا از همدان، سعید فرجیان‌زاده، معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ششم تیرماه در یادواره 555 شهید گردان مسلم بن عقیل ملایر که در مصلی حضرت ابوالفضل(ع) این شهرستان برگزار شد، شهرستان ملایر را شهر شهدای خط‌شکن و رزمندگان دلاوری چون شهیدان تاجوک، احدی، طالبی، حیدری و دیگر شهدای والامقام دانست که شجاعانه جنگیدند و از موانع سخت دفاع مقدس عبور کردند.

وی با بیان اینکه وظیفه امروز ما ثبات قدم در مسیر شهداست، افزود: شهدا قهرمانان کشور و ستارگان درخشان ملت هستند که راه را برای ما روشن می‌کنند و نه تنها برای دوستان بلکه برای منطقه و جهان چراغ هدایت هستند. نور شهدا نه در یک مقطع جغرافیایی بلکه در طول تاریخ در ادامه مسیر شهدای کربلا و انبیای الهی هدایتگر است، ما تا ابد مدیون شهدا هستیم و هرگز نباید راه آنها را فراموش کنیم.

فرجیان‌زاده با بیان اینکه توفیق حضور در یادواره‌های شهدا نصیب کسانی می‌شود که از سوی شهدا دعوت شده‌اند، گفت: مزار شهدا برای ما دارالشفا و برکت است، چه بسیار کسانی که با توسل به شهدا از آنها شفا گرفته و معجزات شهدا را در زندگی خود دیده‌اند. عزت، استقلال و سربلندی کشور مرهون خون مطهر شهداست؛ اگر امروز  ایرانی قوی، مقتدر و قدرتمند داریم به برکت، مکتب و  نورانیت شهداست.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بعد از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی موفقیت‌های زیادی داشته است، اظهار کرد: امروز در تولید علم به‌ویژه در علوم مختلف فیزیک، ریاض، نانو، سلول‌های بنیادین و... در دنیا و منطقه حرف برای گفتن داریم؛ در منطقه از نظر رشد علمی رتبه اول را داریم و این به خاطر این است که شهدا به جوانان ما آموختند که می‌توانند مرزهای جهانی علم و دانش را تصاحب کرد. جوانانی که در مکتب شهدا حرکت کردند امروز در علم و فنآوری حرف اول را در دنیا می‌زنند.

فرجیان‌زاده به موفقیت جوانان ایرانی در صنایع دفاعی و ساخت موشک اشاره کرد و گفت: امروز در ساخت موشک هایپرسونیک و نقطه‌زن و برد بهترین مقام را داریم، به برکت خون شهدا و جوانانی که از شهدا درس گرفتند امروز دنیا به قدرت و عظمت ایران پی برده است، دنیا امروز برای خرید صنایع دفاعی ما صف کشیده است، این در حالی است که ما در اول جنگ در هشت سال دفاع مقدس حتی سیم‌ خاردار را هم نمی‌توانستیم تولید کنیم، اما امروز به برکت خون شهدا به اینجا رسیده‌ایم که قدرت‌های دنیا را متحیر کرده‌ایم.

وی داشتن دیپلماسی عزتمندانه نه دیپلماسی التماسی را از برکت خون شهدا برشمرد و افزود: با دیپلماسی میدان امروز کشورهای دنیا و منطقه برای برقراری روابط خارجی، اقتصادی و سیاسی با کشور ما صف کشیده‌اند و حتی قدرت‌های بزرگ در پی این هستند تا از تجربه هشت سال دفاع مقدس ما الگوبرداری کرده و درس بگیرند.

معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب با گریزی به اغتشاشات سال گذشته و حمایت غرب و اروپایی‌ها که به دنبال براندازی نظام بودند، گفت: در این اغتشاشات 200 شبکه تلوزیونی، یکصد موج رادیویی و 20 سرویس اطلاعاتی سران کشورهای اروپایی جمع شده بودند تا کشور ما را از پای درآورند در حالی که این احمق‌ها و کسانی که از آنها حمایت می‌کردند نمی‌دانستند که این انقلاب به برکت خون بیش از 200 هزا شهید شکل گرفته و این نظام، نظامی نیست که با این بادها بلرزد و مانند کوه استوار ایستاده است.

وی اظهار کرد: شهدا نه تنها در کشور و مردم ما تأثیرگذار هستند بلکه در منطقه و جهان نیز تأثیرگذارند؛ جبهه مقاومت از مکتب شهدای این انقلاب الگو گرفته است. سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تحول بزرگی در منطقه ایجاد کرد، امروز مکتب مقاومت حرف اول و آخر را در منطقه می‌زند.

فرجیان‌زاده به موفقیت‌های فلسطینی‌ها در برابر رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: امروز رژیم صهیونیستی که روزی خودش را قدرت می‌دید از جبهه مقاومت و فلسطینی‌ها به شدت هراس دارد و اختلافات درونی این رژیم گواه نابودی و فروپاشی این رژیم از درون است. مکتب شهدا و انقلاب نه تنها در منطقه خاورمیانه بلکه در قلب اروپا و آمریکای لاتین گسترده شده و هر روز شاهد رشد گسترده دین اسلام در اروپا هستیم، در آمریکای لاتین نام و تصاویر امام و رهبری و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در منازل تعداد زیادی از مردم نصب است و این قدرت و عظمت به خاطر خون شهدا و استقامت مردم ایران است.

در ادامه محمد فتحی، عضو ستاد یادواره شهدای گردان مسلم بن عقیل ملایر نیز با اشاره به شکل‌گیری گردان مسلم بن عقیل در سال 1361 اظهار کرد: اولین فرمانده گردان ملایر محسن زمانی و فرماندهان شهید گردان رضا شکری‌پور، حسن تاجوک و مصطفی طالبی و... بودند. این گردان علاوه بر حضور ‌در خط‌های پدافندی جنوب و غرب کشور و شرکت در چندین عملیات نظامی در عملیات‌های بزرگی مانند والفجر ۸ در سال ۶۴، کربلای ۴ و کربلای ۵ در سال ۶۵، و مرصاد در سال ۶۷  شرکت و نقش کلیدی داشتند.

وی یادآور شد: گردان خط‌شکن مسلم بن عقیل(ع) شهرستان ملایر تعداد ۲۱۵ پاسدار و ۳۴۰ بسیجی شهید تقدیم انقلاب کرده است.

انتهای پیام
captcha