تاریخ شفاهی سال‌‌های مبارزه علیه کشف حجاب رضاخانی تبیین شد
کد خبر: 4150543
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۹

تاریخ شفاهی سال‌‌های مبارزه علیه کشف حجاب رضاخانی تبیین شد

معاون فرهنگی حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان گفت: عده‌ای سعی دارند به مردم بگویند که در ابتدا مسیر بر بی‌حجابی بوده و اصل حجاب خلاف راه است؛ حوزه هنری انقلاب اسلامی و مجموعه رسانه بیداری با تکیه بر روایت‌های میدانی و اسناد تاریخی روایت حجاب را استخراج کرده است.

نشست تاریخ شفاهی سال‌‌های مبارزه علیه کشف حجاببه گزارش ایکنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان، نشست تاریخ شفاهی سال‌‌های مبارزه علیه کشف حجاب رضاخانی در خوزستان با پژوهشگران واقعه کشف حجاب ویژه هنرمندان و فعالان فرهنگی اجتماعی در مرکز آموزش جهاد دانشگاهی برگزار شد.

حجت الاسلام سید محمد هادی شفیعی، معاون فرهنگی حوزه هنری خوزستان در این آیین با تاکید بر اهمیت روایت تاریخ اظهار کرد: زمانی که خداوند متعال در آیه ٣ سوره مبارکه یوسف به صراحت اهمیت روایت را شرح می‌دهد؛ دیگر جایی تردیدی باقی نمی‌ماند. روایت میدان‌های پسین و پیشین انقلاب اسلامی از جمله مواردی است که در خوزستان مهجور باقی مانده بود.

شفیعی افزود: روایت، آن مسیر شناسی است که راه را روشن می‌کند؛ ممکن است روایتی در سال ١۴٠٢ در خوزستان شکل گیرد و در سال ١۴٢٠ مسیری از تاریخ را با اشتراکات گزاره‌ای روشن کند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر مبنای کنش به وجود آمده است؛ ادامه داد: روایت خانه قصد دارد تا روایتگر میدان‌های علمی و انقلاب اسلامی باشد؛ اگر جایی کنش منفی شکل گرفته نیز باید به عنوان پسرفت بیان شود زیرا نشان دهنده لغزش‌ها و خلأهاست.

معاون فرهنگی حوزه هنری خوزستان بیان کرد: روایت خانه در گام ابتدایی به سوی روایت هنر انقلاب اسلامی گام برداشت. انتظار داریم که این داده‌ها و اطلاعات جمع آوری و به کلان داده تبدیل شوند تا در قالب‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرند.

وی گفت: گزاره‌های تاریخی تا ابد تکرار خواهند شد، تا زمانی که حق هست باطل نیز هست.

شفیعی با بیان اینکه عده‌ای سعی دارند به مردم بگویند که در ابتدا مسیر بر بی‌حجابی بوده و اصل حجاب خلاف راه است، اظهار کرد: حوزه هنری انقلاب اسلامی و مجموعه رسانه بیداری با تکیه بر روایت‌های میدانی و اسناد تاریخی روایت حجاب را استخراج کرده است.

وی در پایان خطاب به هنرمندان حاضر بیان کرد: خلأهای پیرامونی خود را در حوزه های مختلف برای روایت‌گری بیابید.

گفتنی است؛ این برنامه به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد دانشگاهی، مرکز فرهنگی هنری رسانه بیداری و دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی صورت پذیرفت و مورد استقبال علاقه مندان قرار گرفت.

لازم به ذکر است؛ رسانه بیداری انقلاب اسلامی با توجه به نزدیکی هفته حجاب و عفاف، تاريخ شفاهی سال‌های مبارزه علیه کشف حجاب رضاخانی را جمع آوری و با هماهنگی حوزه هنری این اطلاعات را برای فعالان فرهنگی تبیین کردند تا فعالان فرهنگی و رسانه‌ای آثاری را با حمایت مادی و معنوی از سوی حوزه هنری تولید کنند و در هفته حجاب و عفاف به نمایش بگذارند.

انتهای پیام
captcha