جشن وصال در ملایر برگزار شد
کد خبر: 4150027
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۰

جشن وصال در ملایر برگزار شد

جشن وصال همزمان با پنجمین روز از هفته ازدواج به همت اداره ورزش و جوانان ملایر در این شهرستان برگزار شد.

برگزاری جشن وصال در ملایربه گزارش ایکنا از همدان، مراسم جشن وصال به همت اداره ورزش‌ و جوانان ملایر و با همکاری نهادهای فرهنگی این شهرستان از جمله کمیته امداد، بهزیستی، شورای‌ اسلامی، شهرداری و سمن‌های حوزه ازدواج و با حضور جمعی از مسئولان، زوج‌های جوان و خانواده‌های شهرستان ملایر، سوم تیرماه همزمان با پنجمین روز از هفته ازدواج در مجتمع فرهنگی‌ هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر برگزار شد.

علی حقیقی، مدیرکل ورزش و جوانان همدان در این مراسم طی سخنانی با اشاره به برگزاری 150 برنامه همزمان با هفته ازدواج در این استان اظهار کرد: این برنامه‌ها با هدف ترویج فرهنگ ازدواج بهنگام، آگاهانه، آسان و پایدار در حال برگزاری است.

وی با اشاره به برگزاری جشن وصال در هفته ازدواج گفت: این جشن در 10 شهرستان استان همدان در حال برگزاری است و در شهرستان همدان نیز به‌صورت وبیناری با حضور رئیس‌جمهور و مسئولان استانی همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

حقیقی با بیان اینکه 15 مرکز مشاوره خانواده از سال گذشته در استان تشکیل شده است، افزود: هشت مرکز دیگر نیز در آستانه تأیید مجوز هستند.

سلمان اسماعیلی، فرماندار ویژه ملایر نیز ضمن تبریک هفته ازدواج به تأکیدات قرآن‌ کریم و روایات و احادیث ائمه‌ اطهار(ع) در خصوص امر مقدس ازدواج اشاره کرد و گفت: آنچه امروز برای جوانان در امر ازدواج مهم است؛ مهارت‌آموزی و آموزش است.

وی با بیان اینکه برخی به بهانه مشکلات اقتصادی از این امر مقدس سر باز می‌زنند، افزود: بسیاری از خانواده‌های مرفه با صرف هزینه‌های گزاف در مراسم ازدواج، در زندگی مشترک با مشکلات فراوانی مواجه می‌شوند و زندگی آنها دوام ندارد.

اسماعیلی با تأکید بر اینکه امروز آموزش و مهارت یک ضرورت برای جوانان در امر ازدواج است، تصریح کرد: تمرین گفت‌وگو، مهارت‌های شناخت، اعتقاد به خوشبختی، عشق ورزیدن، فداکاری و گذشت از جمله مهارت‌های مورد نیاز برای داشتن یک زندگی پایدار است.

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه حلقه مفقوده بسیاری از زندگی‌های ما عشق و علاقه است، تأکید کرد: باید مهربانی و عشق را بر زبان جاری و به مشاوران و آموزش‌های قبل و بعد از ازدواج اعتماد کنیم.

در ادامه حمیدرضا سپهری، مدیر اداره ورزش و جوانان ملایر نیز با اشاره به فعالیت سه سمن در حوزه ازدواج در این شهرستان و دو مرکز مشاوره تخصصی اظهار کرد: در راستای فرهنگ ازدواج طی یک سال گذشته اقدامات خوبی انجام شد که برگزاری 20 کارگاه ازدواج، 15 کارگاه فرزند‌آوری و مباحث خانواده، برگزاری وبینار، دوره‌های تخصصی در دانشگاه ملایر و تهیه شش مورد جهیزیه با کمک خیرین و سمن‌ها از جمله این اقدامات بوده است.

وی افتتاح مرکز مشاوره و ازدواج در هفته جوانی جمعیت، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و همچنین ایستگاه مشاروه رایگان در پارک سیفیه در هفته ازدواج در کنار جشنواره غذا را از دیگر فعالیت‌ها در حوزه ترویج ازدواج در شهرستان ملایر برشمرد.

یادآور می‌شود، اجرای موسیقی زنده، اجرای گروه سرود و برنامه‌های شاد فرهنگی، جاری شدن خطبه عقد یکی از زوج‌های جوان به نمایندگی از زوج‌های حاضر در این مراسم، اعطای هدایایی همچون کمک هزینه خرید جهیزیه از سوی دستگاه‌های اجرایی بهزیستی، کمیته امداد، اداره‌کل ورزش و جوانان و اوقاف و امور خیریه استان همدان به زوجین از برنامه‌های برگزار شده در این مراسم بود.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از فعالان حوزه ازدواج، از فاطمه رحمتی، خبرنگار خبرگزاری ایکنا همدان به‌عنوان خبرنگار برتر در حوزه ازدواج شهرستان ملایر تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha