جشن «گلریزان جهیزیه» به همت خیرین قرآنی لاهیجان برگزار شد
کد خبر: 4149539
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸

جشن «گلریزان جهیزیه» به همت خیرین قرآنی لاهیجان برگزار شد

مدیر مؤسسه قرآن و عترت مصباح الهدی لاهیجان گفت: امسال به مناسبت گرامیداشت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) برای هجدهمین سال متوالی جشن «گلریزان تهیه جهیزیه» برای يک زوج عزتمند در لاهیجان برگزار شد.

جشن تهیه جهیزیه به همت موسسه قرآنی مصباح الهدی لاهیجان

منیژه ارمندی، مدیر مؤسسه قرآن و عترت مصباح الهدی لاهیجان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، در تشریح جزئیات برپایی جشن «گلریزان تهیه جهیزیه» اظهار کرد: از ۱۸ سال گذشته و به همت و همراهی خیرین قرآنی همزمان با گرامیداشت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) در حد توان و با کمک‌های اهدایی از سوی خیرین برای یک زوج عزتمند جهیزیه تهیه و به یمن این روز عزیز، تقدیم آنها می‌شد.

وی افزود: امسال نیز برای هجدهمین سال متوالی این مراسم برگزار شد و با توجه به استقبال خیرین و همچنین همکاری بهزیستی لاهیجان این مراسم روز گذشته، ۳۱ خردادماه در سالن اجتماعات بهزیستی این شهرستان برگزار شد و یک زوج ناشنوا به عنوان عروس و داماد افتخار حضور در این مراسم را به ما دادند و هدایای تهیه شده در نهایت احترام تقدیم آنها شد.

ارمندی با تأکید بر اینکه یکی از اهداف این مؤسسه کاربردی کردن آیات نورانی وحی در زندگی روزمره است، گفت: دستگیری از نیازمندان نیر یکی از همین موارد است‌. در انجام برنامه‌های قرآنی، این کتاب الهی باید رشته وحدت باشد و از منیت بپرهیزیم زیرا خودستانی و خود بزرگ‌بینی آفت پیشبرد برنامه‌های جمعی و اثرگذار قرآنی است.

مدیر مؤسسه قرآن و عترت مصباح الهدی لاهیجان بیان کرد: تلاش می‌کنیم تا اجرای برنامه‌ها محدود به مؤسسه نباشد و طیف بیشتری از جامعه را در بر بگیرد در همین راستا یکی از ویژه‌برنامه‌هایی که با مساعدت فعالان قرآنی و خیرین نیک‌اندیش برگزار می‌شود و بسیار نیز مورد استقبال قرار می‌گيرد، برگزاری جشن در سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) است.

وی تأکید کرد: علاوه‌‌ بر جشن، تهیه جهیزیه برای دختران کم‌بضاعت با تأکید بر حفظ حرمت و کرامت این عزیزان انجام می‌شود. صندوق خیریه‌ای با عنوان «باب الحوائج» با حضور بانوان قرآنی و علاقه‌مند به مشارکت در امور خیر تشکیل دادیم که از محل آن بسته‌های معیشتی تهیه و در مناسبت‌های مذهبی بین نیازمندان توزیع می‌شود.

ارمندی با تأکید بر اینکه همه هدف ما این است تا به سهم خود در مسیر اهتزاز و اعتلای جایگاه قرآن بین شهروندان قدم برداریم و تلاش‌ها برای قرآن باید خالصانه باشد، گفت: علاوه‌ بر هجدهمین سال اجرای تهیه جهیزیه برای يک زوج شرافتمند، امسال برای دومین سال متوالی در سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع) با جشن گلریزان و به همت خیرین یک زندانی جرائم غیرعمد از زندان آزاد ‌و به آغوش خانواده بازگشت.

انتهای پیام
captcha