کرسی ضیافت نور در علی‌آباد کتول برگزار شد
کد خبر: 4149352
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲

کرسی ضیافت نور در علی‌آباد کتول برگزار شد

چهارصد و هجدهمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن ضیافت نور با عنوان «ازدواج معیار، اسوه ماندگار، جامعه رستگار» روز گذشته، ۳۰ خردادماه در مصلای امام رضا(ع) در علی آبادکتول برگزار شد.

کرسی تلاوت قرآن در علی آباد کتول

به گزارش ایکنا از گلستان، چهارصدو هجدهمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن ضیافت نور با عنوان «ازدواج معیار، اسوه ماندگار، جامعه رستگار» روز گذشته، ۳۰ خردادماه در مصلای امام رضا(ع) در علی آبادکتول برگزار شد.

زمزمه فرازهایی از دعای توسل با نوای مجری برنامه استاد محمد ابراهیم جهش آغازگر برنامه‌ بود و در ادامه در بخش شهدای شاخص جلسه با نام و یاد شهیدان همراه شد.

شرح عنوان جلسه توسط مدیر اجرایی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن استاد حاج علی اصغر زنگانه (مبین) انجام و ایشان غزلی را به مناسبت سالروز ازدواج آسمانی حضرت زهرا(س) و امام علی(ع) برای حاضران خوانند.

تلاوت آیات ۴۵ تا ۵۸ سوره حجرات و ۱۷ تا ۲۸ سوره الرحمان توسط استاد هادی تجری، مدرس دانشگاه و قاری ممتاز جمهوری اسلامی ایران برگزار و مباحث تفسیری توسط حجت‌الاسلام مرتضی علی آبادی مفسر قرآن ارائه شد.

وی با بیان روایتی از پیامبر اکرم(ص) که می‌فرمایند: زمانی که مردی ازدواج می‌کند نصف دینش کامل می‌شود، به مبحث ازدواج از دیدگاه اسلام پرداخت و گفت: خداوند متعال برای کسانی که در امر ازدواج سختگیری کرده و توقعات خود را زیاد می‌کنند می‌فرماید نبایستی نگرانی و خوف و ترسی داشته باشند چرا که خداوند متعال از فضل و رحمت خود آنها را بهره‌مند خواهد ساخت و بهترین معیار ازدواج ساده و آسان را ازدواج حضرت امیرالمومنین علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) برای جامعه امروز است.

در ادامه به مناسبت سالروز ازدواج امیرالمومنین امام علی(ع) و حضرت زهرا (س) به مزدوجین با اسامی علی، فاطمه، زهرا و فاطمه زهرا و کوثر هدایایی تقدیم شد.

اجرای دعای ختم جلسه توسط مجری و قاری قرآن استاد محمد ابراهیم جهش پایان بخش این جلسه قرآنی بود.

انتهای پیام
captcha