هفته ازدواج فرصت معرفی فرهنگ اصیل ازدواج اسلامی است
کد خبر: 4148413
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۵

هفته ازدواج فرصت معرفی فرهنگ اصیل ازدواج اسلامی است

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه امسال از 30 خردادماه مصادف با سالروز پیوند آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) تا چهارم تیرماه هفته ازدواج نام‌گذاری شده است، گفت: این هفته فرصتی برای معرفی فرهنگ اصیل ازدواج اسلامی و آسان است

موعود بنیادی‌فر، مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری، موعود بنیادی‌فرد، مدیرکل ورزش و جوانان استان اظهار کرد: هفته ازدواج فرصتی برای معرفی فرهنگ اصیل ازدواج اسلامی و آسان است و با اشاعه این فرهنگ در جامعه بسیاری از مشکلات خانواده از جمله افزایش آمار طلاق کم خواهد شد.

بنیادی‌فرد بر آگاه‌سازی، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در امر ازدواج جوانان در این هفته تأکيد کرد و افزود: نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ ازدواج بسیار ویژه است چرا که در دنیای ارتباطات، مردم با رسانه زندگی می‌کنند و آن‌را عضوی از خانواده خود می‌دانند و به این ترتیب نه فقط در موضوع ازدواج، بلکه رسانه‌ها در بسیاری از موضوعات دیگر می‌توانند نقش به‌سزایی را ایفا کنند.

وی با اشاره به راهکارهای ترویج ازدواج آسان در جامعه، گفت: اقدامات فرهنگی، سوق دادن نگرش خانواده‌ها در جهت اهمیت ازدواج فرزندان، تلاش در جهت رفع موانع ازدواج، ترویج راهکارهای ازدواج آسان، آگاهی دادن به خانواده‌ها در خصوص آثار منفی مهریه سنگین، ترغیب خیران برای کمک به ازدواج جوانان و… از مهم‌ترین راهکارها برای ترویج ازدواج آسان در جامعه است.

بنیادی‌فرد تجلیل از فعالان و خادمان حوزه ازدواج، برگزاری جشن وصال، نشست‌های تخصصی با موضوع ازدواج، ارائه مشاوره رایگان توسط توسط مراکز تخصصی ازدواج و خانواده، معرفی زوج‌های جوان موفق، افتتاح مراکز مشاوره، معرفی آیین‌های سنتی ازدواج در بین اقوام استان، برگزاری جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان و کمیته‌های تخصصی ازدواج و .... را از برنامه‌های شاخص هفته ازدواج عنوان کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: برنامه‌های ویژه هفته ازدواج امسال با هدف ترویج ازدواج فرهنگ ازدواج به‌هنگام، آگاهانه، آسان و پایدار، فرهنگ‌سازی مقابله با رسومات و تشریفات دست و پاگیر در امر ازدواج و .... برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha