دشمنان با تغییر سبک زندگی به دنبال هویت‌زدایی از جوانان هستند
کد خبر: 4148187
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸
آیت‌الله حسینی‌همدانی:

دشمنان با تغییر سبک زندگی به دنبال هویت‌زدایی از جوانان هستند

امام جمعه کرج با بیان اینکه دشمنان همواره با تغییر سبک زندگی جامعه به دنبال هویت‌زدایی از جوانان این انقلاب هستند، گفت: بالا رفتن سن ازدواج و بی‌رغبتی به تشکیل خانواده یکی از مصادیق این هویت‌زدایی است.

آیت الله سیدمحمد مهدی حسینی همدانی امام جمعه کرج

به گزارش ایکنا از البرز، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی‌همدانی، امام جمعه کرج ظهر جمعه، 26 خرداد در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرج که در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: بحث ازدواج آسان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید برای تحقق ان تلاش کرد.

وی بیان کرد: بدون شک هیچ کس وجود مشکلات اقتصادی در کشور را انکار نمی‌کند و باید در این زمینه واقع‌بین بود اما تجملات و سخت‌گیری‌های بی مورد در ازدواج همانند مهریه‌های سنگین، جهیزیه‌های تجملاتی و مراسم‌های پرهزینه اگر کنار گذاشته شود و به چشم منکر دیده شود بخش عمده‌ای از مشکلات جوانان در شرف ازدواج حل می‌شود.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه جامعه پویا از خانواده پویا شکل می‌گیرد، تصریح کرد: دشمنان همواره با تغییر سبک زندگی جامعه به دنبال هویت‌زدایی از جوانان این انقلاب هستند و بالا رفتن سن ازدواج و بی‌رغبتی به تشکیل خانواده یکی از مصادیق این هویت‌زدایی است. باید مسئولان نسبت به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.

این مسئول خاطرنشان کرد: باید در الگوی کشت بازنگری اساسی صورت گیرد تا کشاورزان برای فروش محصولات خود دغدغه نداشته باشد و بداند که محصول تولیدی به راحتی به فروش خواهد رسید که این دغدغه با بازار سنجی مناسب مسئولان کشاورزی، برقراری صنایع تبدیلی، جلوگیری از خام‌فروشی و تغییر روش‌های آبیاری به سمت آبیاری نوین برطرف می‌شود.

حسینی‌همدانی با بیان اینکه اسراف در مصرف آب یکی از منکرات این روزها است. کشور و استان البرز با کمبود شدید آب رو به رو است و فرونشست زمین نمونه بارز این موضوع است، متذکر شد: در صورتی که درست مصرف کردن آب را جدی بگیریم می‌توانیم ثبات اقتصادی و اجتماعی برای کشور ایجاد کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در بخش دیگری از سخنانش از استاندار و مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی البرز به خاطر مدیریت اصولی و امدادرسانی حادثه سیلاب جاده کرج- چالوس قدردانی کرد.

وی افزود: طی چندروز اخیر شاهد تلاش های زیادی از سوی دستگاه‌های اجرایی استان برای ترمیم خرابی‌های جاده کرج- چالوس و رفع انسداد مجرای آب سد کرج بودیم.

این مسئول بیان کرد: بسیج، هلال احمر، راهداری، شهرداری کرج و سایر دستگاه‌های اجرایی البرز در این حادثه پای کارآمدند و با تلاش شبانه روزی و طاقت فرسا توانستندکاری که دو ماه زمان می‌برد را در کمترین زمان ممکن انجام دهند.

امام جمعه گفت: این اقدامات موجب شد تا تامین آب آشامیدنی مردم از محل سد کرج دوباره به جریان بیافتد ضمن آنکه ترمیم خرابی های جاده چالوس با سرعت در حال انجام است.

 

انتهای پیام
captcha