رهاورد سفرهای بین‌المللی رئیس‌جمهور امیدبخش است
کد خبر: 4148146
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
حجت‌الاسلام شاهرخی:

رهاورد سفرهای بین‌المللی رئیس‌جمهور امیدبخش است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه سفرهای بین‌المللی رئیس‌جمهور نشان از آینده امیدبخش دارد، گفت: این سفرها آثار مثبتی به همراه دارد کمااینکه جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف می‌تواند خدمات خود را به جهان عرصه کند.

حجت‌الاسلام شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان، امروز، 26 خردادماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: ایمان دو بخش است که یک بخش آن صبر و بخش دیگر شکر بر نعمت‌ها است لذا انسان باید با صبر ناکامی‌ها را به موفقیت تبدیل کند و شکر نعمت به جای آورد.

وی با بیان اینکه بداخلاقی و تندخویی مرد در خانواده آثار زیان‌بار دنیوی و اخروی دارد، گفت: سعد ابن معاض کسی بود که نبی مکرم اسلام بدون کفش در مراسم تشییع او شرکت می‌کرد و بر پیکر او نماز خواند اما به سبب رفتار تند در خانواده گرفتار فشار قبر شده بود.

شاهرخی با بیان اینکه در بیانی از پیامبر(ص) آمده است که کسی که رئیس ۱۰ نفر باشد روز قیامت او را می‌آورند در حالی که زنجیر در گردن دارد، گفت: اگر این فرد ترک فعل و تبعیض نداشته و نیکوکار باشد گفته می‌شود زنجیر را از گردن او باز کنید و این امر نشان از سنگین بودن مسئولیت است اما گاهی افراد برای رسیدن به پست و مقام از هر وسیله حرامی استفاده می‌کند.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با اشاره به مناسبت‌های هفته جاری به شهادت امام محمدتقی(ع) اشاره کرد و گفت: هر کس می‌خواهد زیر پرچم جوادالائمه(ع) باشد باید ولایت آن حضرت را به شکل تمام و کمال بپذیرد چراکه در زیر پرچم ولایت امام جواد(ع) بودن بخل را به انفاق و حرص را تبدیل به قناعت می‌کند.

وی به سالروز اول ذی‌الحجه ولادت امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س)اشاره و با تأکید بر اینکه ماه ذی‌الحجه ماه گشایش امور شیعیان است و تلاش در جهت برطرف کردن نیاز نیازمندان در این ماه سفارش شده است، گفت: برای پیروی از راه امام علی(ع) باید در تسهیل امر ازدواج و کاهش تشریفات آن تلاش کرد.

شاهرخی به سفرهای رئیس‌جمهور به کشورهای مختلف اشاره کرد و با بیان اینکه این سفرها نشان از آینده امیدبخش است، خاطرنشان کرد: سفرهای بین‌المللی آثار مثبتی به همراه دارد کمااینکه جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف ازجمله تولید نیروگاه برق ساخت سد به حد از پیشرفت رسیده که می تواند خدمات خود را به جهان عرصه کند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با یادآوری اینکه در احادیث آمده است که گرانی اخلاق را بد و انسان مسلمان را دلتنگ می‌کند،  اضافه کرد: افزایش اجاره‌بها سطوح مختلف جامعه را آزار و به ارزش‌های اخلاقی جامعه آسیب می‌زند لذا بانک‌ها در پرداخت وام‌های تکلیفی ودیعه مسکن و جوانی جمعیت به مردم به مانند کارمندان خود نگاه کنند.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با تبریک سالروز تشکیل جهاد سازندگی در خرداد سال ۱۳۵۸ تصریح کرد: بخشی از کار جهاد کشاورزی تنظیم بازار است که باید در جهت بهتر شدن بازار اقدام کند چراکه گرانی کالاها خدمات دولت را کمرنگ می‌کند.

وی با بیان اینکه وضعیت مبلمان شهری خرم‌‌آباد غیر قابل قبول است و وضعیت پارک‌ها در برخی مناطق موجب رنجش مردم است، تصریح کرد: نسبت به کسانی که درختان سر به فلک کشیده را در مقابل مغازه‌ها قطع می‌کند به شکل قاطع اعمال قانون شود کمااینکه موقعیت آرامستان شهر نیازمند اصلاحاتی است که باید انجام شود.

شاهرخی با انتقاد از تجمع مراکز درمانی، ساختمان پزشکان چند خیابان اصلی شهر خرم‌آباد، اضافه کرد: مگر در خیابان اصلی چند داروخانه نیاز است و هر مهندسی می‌داند قسمت‌های مختلف شهر خرم‌آباد نیازمند خدمات است لذا امروز مبلمان شهری برخی شهرهای استان از مرکز استان بهتر است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان به شهادت شهید چمران در سال ۱۳۶۰ و روز بسیج اساتید اشاره کرد و گفت: شهدا کسانی بودند که چراغ و روشنایی بودند که در ظلمات درخشیده و راه را نشان دادند لذا اساتید بسیجی با الگو قرار دادن شهید چمران، میدان‌دار تحقق گام دوم انقلاب بوده و کاستی‌های آن را برطرف کنند.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید مهدوی‌پور و تقدیر و تشکر از حضور باشکوه مردم کوهدشت در تشییع این شهید، اضافه کرد: طرح‌هایی مانند ناظر ۲ و ۳ توسط نیروی انتظامی در حال اقدام است ولی اجرای این طرح را نیازمند تجهیزات خاص است لذا می‌طلبد مسئولان دست نیروی انتظامی را برای تذکر لسانی باز بگذارند و جز شرح وظایف آنان باشد.

انتهای پیام
captcha