تاریخ پر افتخار کردستان برای نسل‌ آینده بازگو شود
کد خبر: 4148129
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸
وزیر ارشاد:

تاریخ پر افتخار کردستان برای نسل‌ آینده بازگو شود

اسماعیلی با بیان اینکه استان کردستان به درازای تاریخ در ایجاد تمدن کشورمان نقش ویژه‌ای داشته است، گفت: تاریخ پر افتخار کردستان مملو از روایت‌های غرورآفرینی است که باید برای نسل‌های آینده بازگو شود.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شامگاه گذشته، 25 خرداد در یادواره ملی شهدای ۱۵ خرداد سال ۱۳۶۳ شهرستان بانه گفت: تاریخ پر افتخار کردستان مملو از روایت‌های غرورآفرینی است که باید برای نسل‌های آینده بازگویی شود.

وی افزود: استان کردستان به درازای تاریخ در ایجاد تمدن کشورمان نقش ویژه‌ای داشته است و وقتی از کردستان نام می‌بریم از یک حوزه تمدنی ایران بزرگ صحبت می‌کنیم.

وزیر ارشاد بیان کرد: امروز شاهد ابراز ارادت جوانان و نوجوانان بانه‌ای و کردستانی به نظام جمهوری اسلامی هستیم و چند روز پیش در جمع جوانان ونزوئلا شاهد عشق و ارادت به انقلاب اسلامی ایران بودیم.

وی با اشاره به شهادت ۶۰۳ نفر در بمباران ۱۵ خرداد سال ۶۳ در بانه، گفت: بیش از ۹۰ حمله هوایی در دوران دفاع مقدس به بانه شده است.

اسماعیلی افزود: در سایه منویات و رهبری عالمانه رهبر معظم انقلاب و پس از گذشت ۳۴ سال از رحلت امام خمینی(ره) شاهد اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران در سراسر دنیا هستیم. دشمنان تلاش می‌کردند مردم انقلابی رنگ آرامش را نبینند و کشور را به سمت واگرایی سوق دهند اما امروز ایران اسلامی با عزت و قدرت به عنوان قدرت اول نظام‌های سیاسی منطقه و قدرت تأثیرگذار معادلات جهانی شناخته می‌شود.

وزیر ارشاد در پایان یادآور شد: ما با تمام وجود، خودمان را خادم مردم می‌دانیم و امروز دولت انقلابی با مسئولیت آیت‌الله رئیسی با تلاش شبانه روزی در پی حل مشکلات ایران اسلامی است.

شهدا درخت انقلاب اسلامی را آبیاری کردند

کمال خدری، فرماندار شهرستان بانه نیز در ادامه این یادواره شهدا گفت: مردمان متدین و خونگرم شهرستان بانه همیشه در پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم آن تا جنگ تحمیلی و بعد از آن سهم بزرگی داشتند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون شهرستان بانه ۸۴۰ شهید، ۱۳۳۳ جانباز و ۹۹ جانباز تقدیم آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی کرده‌اند، افزود: این شهرستان در دوران هشت سال دفاع مقدس به طور مداوم مورد حملات هوایی دشمن بعثی قرار ‌می‌گرفت. تنها در یک مورد بمباران هوایی که متأسفانه در ۱۵ خرداد ماه سال ۱۳۶۳ که مردم این شهرستان و نیروهای نظامی و انتظامی در ماه مبارک رمضان با زبان روزه در پارک پانزده خرداد گردهم آمده بودند بیش از ۶۰۰ شهید و جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند.

فرماندار بانه با اشاره به اینکه خون‌های پاک مهاجرین و انصار درهم آمیخته شد و درخت رحمت انقلاب اسلامی را آبیاری کردند، افزود: مردم مظلوم این دیار به برکت خون شهدا از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون از خدمات ارزنده‌ای آموزشی، بهداشتی، عمرانی و فرهنگی و خدماتی از آب، برق و گاز بهره‌مند شده‌اند و همیشه قدردان و سپاسگزار این خدمات بوده‌اند.

خدری در پایان یادآور شد: در سال گذشته بیش از ۲۰۰ پروژه با ارزش ریالی قریب یک هزار میلیارد تومان در دستگاه‌های اجرایی آماده و تقدیم مردم شهیدپرور بانه شد.

انتهای پیام
captcha