یادواره شهدای جهادکشاورزی چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود
کد خبر: 4147582
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹

یادواره شهدای جهادکشاورزی چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌ فقیه در جهاد کشاورزی چهارمحال‌وبختیاری گفت: به مناسبت هفته جهاد کشاورزی، یادواره 64 شهید سنگرساز بی‌سنگر استان در روز پنج‌شنبه 25 خردادماه در جهاد کشاورزی استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله زمانی، مسئول حوزه نمایندگی ولی‌ فقیه در جهاد کشاورزی چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از استان با تبریک هفته جهاد کشاورزی به جهادگران استان و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این نهاد انقلابی، اظهار کرد: به مناسبت این هفته، یادواره 64 شهید سنگرساز بی‌سنگر چهارمحال و بختیاری همراه با دعای پرفیض کمیل در روز پنج‌شنبه 25 خردادماه همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء درشهرکرد، میدان امام حسین(ع)، جهاد کشاورزی استان برگزار می‌شود.

وی با ذکر اینکه در جریان دفاع مقدس پنج هزار اعزام جهادگران از چهارمحال‌وبختیاری عازم جبهه‌های حق علیه باطل شدند، ادامه داد: این رزمندگان در جبهه‌های شمال غرب، جنوب و غرب و ستاد دزلی در مریوان در عملیات‌های مختلف حضور داشتند که 28 جانباز، 23 آزاده و 64 شهید در کارنامه حضور جهاردگران در جبهه ثبت شده است.

زمانی بیان کرد: نصب تمثال شهدای شاخص جهاد کشاورزی  استان آغاز شده و از مسیر فرخشهر به سمت شهرکرد در حال انجام است که جلوه زیبایی را ایجاد کرده است؛ همچنین سرکشی و دیدار با خانواده‌های شهدا، جانبازان و آزادگان جهاد کشاورزی به صورت منظم در مناسبت‌های مختلف از جمله در هفته جهاد کشاورزی در حال انجام است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌ فقیه در جهاد کشاورزی استان تعبیر «سنگرسازان بی‌سنگر» از سوی امام خمینی(ره) به رزمندگان را بسیار ارزشمند خواند و گفت: اين جهاد گران چون در جبهه‌ها بر فراز لودرها بدون هيچ جان‌پناهی و با شجاعت تمام در مقابل انواع جنگ‌افزارهای دشمن اقدام به احداث سنگر می‌كردند، لقب سنگرسازان بدون سنگر را گرفتند.

وی با نقل بخشی از کلام امام راحل(ره) در خصوص سنگرسازان بی‌سنگر، بیان کرد: ایشان فرمودند: «زحمات بی‌وقفه جهاد، این سنگر سازان بی‌سنگر، در دفاع مقدسمان از جمله مسائلی است که ترسیم آن در قالب الفاظ نمی‌گنجد. عشق جهاد در خدمت به اسلام و مردم چشم دل عشاق خدمت به دین و مردم را روشن نموده است. شجاعت دلیر مردان و شیرزنان جهادی‌مان در جهادمان علیه کفر و بیداد زبانزد خاص و عام است».

زمانی با اشاره به ایثار و ازخودگذشتگی رزمندگان دوران دفاع مقدس به‌ویژه سنگرسازان بی‌سنگر، از آحاد مردم ولایت‌مدار، خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و بسیجیان برای حضور در این مراسم معنوی دعوت کرد.

انتهای پیام
captcha