راه‌یابی ۱۱۰ گلستانی به مرحله دوم آزمون‌های اعطای مدرک به حافظان قرآن
کد خبر: 4146755
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶

راه‌یابی ۱۱۰ گلستانی به مرحله دوم آزمون‌های اعطای مدرک به حافظان قرآن

سرپرست اداره قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان از اعلام نتایج مرحله اول هجدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن خبر داد و گفت: در مرحله نخست این آزمون ۱۵۹ نفر از گلستان شرکت کردند که ۱۱۰ نفر موفق به راه‌یابی به مرحله دوم آزمون شدند.

آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظمحمد قدوسی‌ زاده، سرپرست اداره قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی گلستان در گفت‌وگو با ایکنا از استان از اعلام نتایج مرحله اول هجدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن خبر داد و گفت: در مرحله نخست این آزمون 159 نفر از گلستان شرکت کردند که 110 نفر موفق به راه‌یابی به مرحله دوم آزمون شدند.

سرپرست اداره قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد: آزمون مرحله نخست اردیبهشت‌ماه در دو حوزه امتحانی در گرگان و گنبد برگزار شد که در حوزه گرگان ۸۳ نفر و حوزه گنبد ۷۶ نفر در حفظ ۱۰، ۲۰ جزء و حفظ کل به رقابت پرداختند.

وی با بیان اینکه به حافظان ۱۰ و ۲۰ جزء و حفظ کل مدرک تخصصی معادل دیپلم تا دکتری اعطا خواهد شد، افزود: مرحله دوم هجدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن ۱۵ تا ۳۱ تیرماه سال‌جاری به‌صورت شفاهی و در مرکز استان‌ برگزار خواهد شد.

سرپرست اداره قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، مصوبه شماره ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی است، گفت: حافظان 10جزء مدرک درجه ۵ تخصصی و همتراز دیپلم، حافظان ۲۰ جزء، مدرک درجه ۴ تخصصی و هم‌تراز فوق دیپلم، حافظان ۳۰ جزء قرآن کریم مدرک درجه ۳ تخصصی و همتراز لیسانس و حافظان ممتاز کل قرآن کریم مدرک درجه ۱ تخصصی و هم تراز فوق لیسانس اعطا و فرد شرایط استخدامی در مراکز دولتی را خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha