امام جماعت رکن و محور اصلی مسجد است
کد خبر: 4146585
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶

امام جماعت رکن و محور اصلی مسجد است

نماینده ولی فقیه در لرستان رکن و محور اصلی مسجد را امام جماعت دانست و گفت: مسجد محل اختلاف نیست و اگر اختلاف نظری وجود دارد امام جماعت آن را مدیریت کند.

حجت الاسلام شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان، امروز، ۱۹ خردادماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد با دعوت همگان به تقوای الهی و انجام واجبات، گفت: مساجد در آموزه‌های اسلامی جایگاه ویژه دارد و آثار آن شامل تمام جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه در بیانی از نبی مکرم اسلام آمده است که مساجد محفل انبیای الهی و خانه اهل تقوا است، خاطرنشان کرد: روحانیون محلات به همراه امام جماعت در مساجد حضور پیدا کنند و مردم همراه با نوجوانان و جوانان مساجد را رونق دهند.

شاهرخی رکن مسجد را امام جماعت دانست و با بیان اینکه مسجد محل اختلاف نیست و اگر اختلاف نظری وجود دارد امام جماعت آن را مدیریت کند، افزود: مساجد محل ارتقای دینی و بیان موضوعات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است و همه باید از امام جماعت تبعیت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه کاخ دشمن از صفوف نماز جماعت و جمعه به لرزه در می‌آید، اضافه کرد: در روایات اسلامی بر لزوم حضور در نماز جمعه تأکید شده است به طوری‌که شرکت در نماز جمعه ثواب یک حج و عمره دارد.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در سخنرانی ۱۴ خرداد بر لزوم ادامه دادن راه امام و نگهبانی از آرمان‌های انقلاب اسلامی تاکید کردند، گفت: پیروی از امامین انقلاب همان ترویج امید و ایمان در جامعه است چراکه دشمن با تمام امکانات برای ناامید کردن مردم به میدان آمده است.

وی با بیان اینکه دشمن با برجسته کردن تورم و گرانی و بیکاری مردم را ناامید کند، افزود: افق و آینده برای استان لرستان روشن است و روزهای سخت را پشت سر خواهیم گذاشت.

شاهرخی با بیان اینکه با وجود مشکلات در لرستان پدیده‌های امید آفرین در استان زیاد است که باید فرهیختگان این پدیده‌های امید آفرین را به مردم معرفی کنند‌، افزود: امروز ایران مقتدر در جهان و منطقه حضور دارد و معادلات بدون حضور ایران حل نمی‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه همه باید در رابطه با اشتغال اهتمام داشته باشند، گفت: قوه مقننه و مجریه بیش از گذشته در کنار هم قرار بگیرند.

انتهای پیام
captcha