ارتش جمهوری اسلامی ایران در بهترین سطح آمادگی و هم‌افزایی است
کد خبر: 4145182
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸
فرمانده کل ارتش:

ارتش جمهوری اسلامی ایران در بهترین سطح آمادگی و هم‌افزایی است

سرلشکر موسوی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران در اجرای مأموریت‌های خود کاملاً تواناست، گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در بهترین سطح آمادگی و هم‌افزایی، هر مأموریتی را که رهبری اراده کنند در کمترین زمان ممکن اجرا خواهند کرد.

سرلشکر سیدعبدالرحیم‌ موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایرانبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سرلشکر سیدعبدالرحیم‌ موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، امروز 11 خرداد در مراسم افتتاح ۹۱۲ واحد منزل سازمانی ارتش که در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در آستانه ۱۴ و ۱۵ خرداد هستیم که یادآور عظمت امام(ره) است و تمام این پیشرفت‌ها و افتخارات امروز ما از برکت کار بزرگ آن مرد الهی است. از خداوند می‌خواهیم سایه مقام معظم رهبری را بالای سر ما مستدام بدارد.

وی افزود: سه محور اصلی برای حرکت ارتش داریم. اول ارتقای توان و آمادگی رزمی، دوم تعالی بصیرتی و سوم رفع نیازهای معیشتی. به برکت نظام‌ مقدس جمهوری اسلامی و فرماندهی رهبری، در ارتقای توان و آمادگی رزمی، امروز همه می‌بینند که چطور با وجود تحریم‌ها و فشارهای شدید، پیشرفت‌های عظیمی را رقم زده‌ایم، ضمن اینکه باید توجه داشت اساساً نیروی نظامی تمام توان نظامی خود را بیان‌ نمی‌کند.

 موسوی بیان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در اجرای مأموریت‌های خود کاملاً تواناست. نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در بهترین سطح آمادگی و هم‌افزایی، هر مأموریتی را که رهبری اراده کنند، در کمترین زمان ممکن اجرا خواهند کرد.

هرگز متوقف نخواهیم شد

فرمانده کل ارتش ادامه داد: در بخش تعالی معنوی و بصیرتی نیز کارهای بسیاری انجام گرفته است. رهبری فرمودند ارتش از روزهای اول انقلاب، به مراتب انقلابی‌تر، مؤمن‌تر و آماده‌تر است، البته که ما به این سطح راضی نیستیم و هرگز متوقف نخواهیم شد. دشمن دائم در حال به‌روز رسانی خود است و ما هم باید خود را به‌روز کنیم و از دشمن جلوتر باشیم. به دلیل توانمندی‌های فراوانی که در ارتش وجود دارد و همچنین به دلیل فرماندهی رهبری، این ظرفیت در ارتش است که الگو ارائه کند. ما اهداف بزرگی پیش چشم داریم و در گام دوم انقلاب قرار است تمدن نوین اسلامی را بسازیم.

 موسوی با بیان اینکه مشکل اصلی معیشت کارکنان ارتش، تأمین مسکن است، اضافه کرد: این مشکل برای عمده مردم کشور وجود دارد و معمولاً بیش از نیمی از مخارج خانواده‌ها صرف مسکن می‌شود. امروز می‌بینیم که دولت برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن اهتمام ویژه دارد، زیرا امروز دیگر مردم صرفاً با توان خودشان نمی‌توانند صاحب مسکن شوند، لذا مسکن تبدیل به دغدغه‌ دائمی دولت شده است و اگر موضوع مسکن حل شود، حل سایر مشکلات معیشتی چندان سخت نیست.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: بنابراین ما از سال ۹۶ سیاستی را در پیش گرفتیم و بنای کار خود را بر این گذاشتیم که کارکنان ارتش به هیچ‌وجه نباید دغدغه مسکن داشته باشند. این کار را در دو بخش آغاز کردیم. بخش نخست ساخت منازل سازمانی بود و کارکنان ارتش باید در طول مدت خدمت بتوانند از منزل سازمانی استفاده کنند که برای نیل به این هدف، نیازها احصا و اقدامات آغاز شد.

شاغلان در ارتش، نگران مسکن خود نباشند

وی با بیان اینکه دوره جدید ساخت مسکن سازمانی برای کارکنان ارتش را با سرمایه‌ای بسیار اندک آغاز کردیم، بیان کرد: با یاری خداوند توانستیم در این حوزه به موفقیت‌های بسیاری دست یابیم. در خصوص ساخت خانه سازمانی، سیاست ما این است که هیچ فرد شاغلی در ارتش، نگران مسکن خود نباشد و ساخت این منازل در نیروی زمینی ارتش بهتر از سایر بخش‌ها در حال پیش رفتن است.

سرلشکر موسوی افزود: بخش دوم کار در حوزه ساخت مسکن، ساخت منازل شخصی است. کار در این بخش نیز بسیار سنگین بود، اما می‌دانستیم همین که ما به دنبال اجرای منویات رهبری هستیم، به برکت دست خواهیم یافت، کما اینکه افتخار بزرگ ناوگروه ۸۶ نیز در نتیجه اشارات رهبری بود. امروز در دنیا بسیاری متعجب‌اند که چطور ممکن است یک ناوشکن دنا بتواند در شرایط طوفانی از اقیانوس‌های آرام و اطلس عبور کند.

فرمانده کل ارتش گفت: بنابراین ورود به حوزه ساخت مسکن شخصی برای کارکنان ارتش نیاز به یک توکل و شناخت دقیق از ظرفیت‌ها داشت و اکنون ۶۰ هزار واحد شخصی در دست ساخت داریم و تا پایان سال بخشی از آن‌ها تحویل داده خواهد شد و امسال باید به این سطح برسیم که تمام کسانی که از ارتش بازنشسته می‌شوند، تکلیف مسکن‌شان مشخص شده باشد.

سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش

سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش نیز در ادامه مراسم، اظهار کرد: منزلت اجتماعی کارکنان نیروهای مسلح باید هر روز ارتقا یابد. این منزلت و معیشت بر سه رکن حقوق و مزایای کارکنان، خانه سازمانی و خانه شخصی استوار است و ما در هر سه رکن موفقیت‌های خیلی خوبی داشته‌ایم.

وی افزود: خانه‌های سازمانی برای ارتش سرمایه جاری‌اند، زیرا همواره می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند. ما برای ۲۳ هزار واحد برنامه‌ریزی کرده‌ایم و نهایتاً تا مهرماه سال آینده ۱۶ هزار واحد تحویل داده خواهد شد. تمام منابع اجرای این طرح، از طریق نیروی زمینی ارتش تأمین می‌شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش بیان کرد: در حوزه ساخت خانه شخصی هم طرح کوثر را شروع کرده‌ایم و هدف‌گذاری کوتاه‌مدت ما ساخت بیش از ۲۵ هزار خانه شخصی است و پیشرفت‌های خیلی خوبی هم داشته‌ایم. از پایان سال ۱۴۰۳ تمام کارکنان نزاجا که بازنشسته می‌شوند، حتما یک باب خانه شخصی از ارتش تحویل خواهند گرفت.

پیش‌بینی بیش از ۳۰۰۰ واحد سازمانی در شمال شرق

همچنین امیر رضا آذریان، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا نیز در بخش دیگری از این مراسم، با اشاره به تأکیدات رهبری مبنی بر لزوم توجه به معیشت کارکنان ارتش، بیان کرد: امروز در  مشهد مقدس ۲۸۰ واحد منزل سازمانی برای کارکنان ارتش افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: در سطح قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق ارتش، ساخت ۳۰۳۸ واحد منزل سازمانی پیش‌بینی شده که تا این لحظه بیش از ۶۴۰ واحد ساخته و از این تعداد، ۲۸۰ واحد امروز تحویل داده می‌شود.

آذریان با تشریح آمار منازل سازمانی ارتش در سطح شمال شرق کشور که یا تحویل داده شده‌اند یا در دست ساخت هستند، گفت: در تربت حیدریه ۳۳۶ واحد، در تربت جام ۲۸۸ واحد، در گناباد ۵۶ واحد، در قوچان ۲۵۲ واحد، بیرجند ۲۶۴ واحد، نهبندان ۹۰ واحد، بجنورد ۶۰ واحد، گرگان ۳۰۰ واحد و شاهرود ۴۲۸ واحد در دست ساخت بوده یا تاکنون تحویل داده شده‌اند و به‌طور دقیق، تا کنون ۶۸۱ واحد تحویل داده شده و و بیش از ۲۳۰۰ واحد در دست ساخت هستند.

ارتش جمهوری اسلامی ایران در بهترین سطح آمادگی و هم‌افزایی است

انتهای پیام
captcha