اهدای ١۲ سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش در محمودآباد
کد خبر: 4145139
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶

اهدای ١۲ سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش در محمودآباد

رئیس کمیته امداد محمودآباد از اهدای ١۲ سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش این نهاد خبرداد و گفت: در سال ١۴٠١ تعداد ١٢سری جهیزیه به ارزش ٨۴۹ میلیون تومان به‌ نوعروسان تحت حمایت اهدا شد.

عزیزالله عباس پور

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران، عزیزالله عباس‌پور، رئیس کمیته امداد محمودآباد، از تحت پوشش بودن ۱۵۰۰ خانوار محمودآبادی در کمیته امداد این شهرستان خبر داد و گفت: در سال ١۴٠١ تعداد ١٢سری جهیزیه به ارزش ٨۴۹ میلیون تومان به‌ نوعروسان تحت حمایت اهدا شد.

وی افزود: جهیزیه اهدا شده از نوع کالاهای اساسی شامل یخچال، تلویزیون، ماشین لباسشویی، اجاق گاز، چاروبرقی، فرش و... بوده است.

عباس‌پور تصریح کرد: تمامی نوعروسان دوره‌های آموزشی احکام، نماز، بهداشت فردی، خود مراقبتی، حفظ و تحکیم بنیان خانواده، آیین همسرداری و تربیت فرزند، ازدواج آسان  و به هنگام و... را با تأمین هزینه‌ها از سوی امداد سپری کردند.

رئیس کمیته امداد محمودآباد با بیان اینکه این نهاد همواره امور توانمندسازی زوج های جوان را در اولویت فعالیت‌های خود قرار می‌دهد. خاطرنشان کرد: نوعروسانی که جهیزیه دریافت کرده‌اند برای ایجاد کسب و کار و رونق بخشی به وضعیت اقتصادی خانواده می‌توانند از وام خوداشتغالی با بهره بانکی ۴ درصدی بهره‌مند شوند و چنانچه همسر فاقد شغل باشد، زوجین به صورت مجزا و یا توامان می‌توانند از وام خوداشتغالی نیز بهره‌مند شوند.

وی اظهار کرد: برای سامان‌بخشی بیشتر به وضعیت اجتماعی و اقتصادی زنان سرپرست خانوار جوان زیر پوشش که مجدداً ازدواج کنند، بسته‌های تشویقی نظیر اهدای جهیزیه، وام اشتغال و خدمات اجاره مسکن به مدت یک سال ارائه می‌شود.

انتهای پیام
captcha