برپایی نماز جمعه، سدی برای مقابله تهاجم فرهنگی دشمن است + عکس
کد خبر: 4144954
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
امام جمعه گالیکش؛

برپایی نماز جمعه، سدی برای مقابله تهاجم فرهنگی دشمن است + عکس

امام جمعه گالیکش با بیان اینکه که دشمن نسبت به برپایی نماز جمعه‌ها حساس است، گفت: دشمن نسبت به حضور مردم در نماز جمعه و مواضع خطیب جمعه در موارد مختلف، حساسیت ویژه‌ای دارد بنابراین برپایی هر چه باشکوه‌تر نماز جمعه، سدی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن می‌باشد.

حجت الاسلام دلبری امام جمعه گالیکشبه گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام سید محمد دلبری، امام جمعه گالیکش در جلسه ماهانه ستاد نماز جمعه شهرستان گالیکش که شب گذشته، 9 خرداد در مسجد جامع گالیکش برگزار شد، گفت: سبک زندگی اسلامی، با اخلاق اسلامی قابل اجراست و ما اگر بخواهیم زندگی مان سبک دینی و اسلامی به خود بگیرد، اخلاق ما باید اخلاق اسلامی باشد.

امام جمعه گالیکش گفت: اخلاقیات زندگی در کلام امام رضا(ع) شامل مواردی از قبیل؛ «عفو و گذشت»، «مال فدای حفظ آبرو»، «تلاش، توفیق و توکل»، « ملاک ارزش، تقواست»، «امانت داری» و ... است و اگر این نکات را رعایت کنیم سبک زندگی ما، سبک زندگی اسلامی خواهد شد.

حجت‌الاسلام دلبری به اهمیت نماز جمعه و تریپون نماز جمعه اشاره کرد وگفت: یکی از بهترین تریبون‌ها و جایگاه‌ها؛ تریبون نماز جمعه است و سر وسامان دادن به نمازهای جمعه در کشور، یکی از مهم‌ترین کارها و خدمات حضرت امام (ره) بود.

امام جمعه گالیکش با بیان اینکه وظیفه علما، وعاظ و کسانی که صاحب تریبون هستند این است که فرهنگ رضوی را برای همه مسلمانان و غیرمسلمانان خصوصا نوجوانان تبیین کنند، افزود: تریبون نماز جمعه تریبون تقوا، بصیرت، ایمان، فرهنگ‌سازی و انسان‌سازی است و افتخار من و شما این است که در هر جایگاهی که باشیم، خادم نماز جمعه هستیم.

وی با بیان اینکه که دشمن نسبت به برپایی نماز جمعه‌ها حساس است، گفت: دشمن نسبت به حضور مردم، ترکیب جمعیتی و نوع شعارهایی که مردم سر می‌دهند و همچنین نسبت مواضع خطیب جمعه، حساسیت ویژه ای دارد بنابراین برپایی هر چه باشکوه‌تر نماز جمعه، سدی برای مقابله با دشمن می‌باشد.

حجت‌الاسلام دلبری با بیان اینکه خادمین نماز جمعه خادم اسلام، قرآن و اهل‌بیت(ع) و ولایت هستند، گفت: برگزاری دوره آموزش قرآن کریم در مسجد جامع، اجرای طرح تلاوت نور همراه با تقسیر آیات قرآن کریم در مساجد شهرستان با همکاری ائمه جماعات، برگزاری نشست با روحانیون هر 2 ماه یکبار و اجرای طرح تفسیر قرآن در تابستان از فعالیت‌های فرهنگی نهاد نماز جمعه شهرستان است.

انتهای پیام
captcha