راه‌اندازی «طرح سراج» ویژه نوجوان فعال مسجدی در گلستان
کد خبر: 4141559
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷

راه‌اندازی «طرح سراج» ویژه نوجوان فعال مسجدی در گلستان

کارشناس امور مساجد اداره کل مساجد تبلیغات اسلامی گلستان از راه‌اندازی «طرح سراج» ویژه نوجوان فعال مسجدی در گلستان خبر داد و گفت: توسعه امکانات و فعالیت‌های هنری در مساجد از مهم‌ترین راه‌های ترغیب و جذب جوانان و نوجوانان به مسجد است.

نشست نوجوان فعال مساجد گرگان در تبلیغات اسلامی گلستان

حجت‌الاسلام محمدعلی شاهینی، دبیر امور مساجد بنیاد احسان و کارشناس امور مساجد اداره کل مساجد تبلیغات اسلامی گلستان در گفت وگو با ایکنا از گلستان  از راه‌اندازی طرح سراج ویژه نوجوان فعال مسجدی در گلستان خبر داد و گفت: نشستی هم‌اندیشی با جوانان و نوجوانان انقلابی مساجد حول محور اداره کل تبلیغات پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی گلستان برگزار می‌شود.

کارشناس امور مساجد اداره کل مساجد تبلیغات اسلامی گلستان گفت: مساجد می‌توانند در زمینه تربیت نیروی کار متدین گام‌های بزرگی بردارند. همچنین تشکیل صندوق‌های قرض‌الحسنه و تاسیس شرکت‌ها با کمک خیرین گام‌های مهمی در مسیر اشتغال و ازدواج جوانان بردارند.

حجت‌الاسلام شاهینی با بیان اینکه توسعه امکانات و فعالیت‌های هنری در مساجد از مهم‌ترین راه‌های ترغیب و جذب جوانان و نوجوانان به مسجد است، گفت: در این نشست خدمت ۷ مسجد فعال مذهبی به همراه نوجوانان انقلابی که به عنوان رهبران و نخبگان فرهنگی و اجتماعی مساجد با موضوع رهبران اجتماعی دغدغه‌ها و چالش‌ها هستیم که بتوانیم از ظرفیت نوجوانان حول محور بیانیه گام دوم انقلاب استفاده کنیم.

کارشناس امور مساجد اداره کل مساجد تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه این طرح با عنوان طرح سراج برای اولین بار توسط سازمان تبلیغات گلستان راه‌اندازی شده است، گفت: با توجه به اینکه خطاب مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب جوانان بوده و اینکه فرمودند باید اطراف خود را مثل چراغی روشن کنید بنابراین در این طرح سعی کردیم از ظرفیت جوانان فعال مسجدی به عنوان راهبران اجتماعی استفاده کنیم.

انتهای پیام
captcha