توافقات بین یمن و عربستان باعث افزایش نگرانی مستکبران جهانی شده است
کد خبر: 4140425
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴
امام جمعه گرگان:

توافقات بین یمن و عربستان باعث افزایش نگرانی مستکبران جهانی شده است

آیت‌الله نورمفیدی بیان اینکه ابرقدرت‌های جهان باید بدانند که مناسبات امروز دنیا دیگر جایی برای قلدرها وجود ندارد، گفت: با وجود مذاکراتی بین ایران و عربستان توافقاتی بین یمن و عربستان در حال انجام است که این توافقات مورد انتظار آمریکا نیست و باعث افزایش نگرانی ظالمان و مستکبران جهانی شده است.

یت الله نورمفیدی امام جمعه گرگان

به گزارش ایکنا از گلستان،‌ آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، امام جمعه گرگان در خطبه های نماز جمعه امروز گرگان با اشاره به مسائل سوریه گفت: جنگی که در سوریه ایجاد شد دوازده سال به طول انجامد و این جنگ به واسطه آمریکا توسط داعش به بهانه‌های متفاوتی رخ داد و امروز می‌بینیم کشور و دولت بشار اسد با وجود هزینه بسیار آمریکایی‌ها و دروغ پراکنی دشمنان از بحران‌ها سربلند بیرون آمد.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه ابرقدرت‌های جهان باید بدانند که مناسبات امروز دنیا دیگر جایی برای قلدرها وجود ندارد، افزود: با وجود مذاکراتی بین ایران و عربستان توافقاتی بین یمن و عربستان در حال انجام است که این توافقات مورد انتظار آمریکا نیست و باعث افزایش نگرانی ظالمان و مستکبران جهانی شده است.

آیت‌الله نورمفیدی تصریح کرد: در جنگ یمن بیش از سه هزار و ۷۵۰ کشته و زخمی شدند و این در حالی است که بیش از ۵۵ درصد بیمارستان‌های یمن در اثر بمباران‌ها آسیب دیده یا کاملاً ویران شده‌اند.

امام جمعه گرگان به قدرت جبهه مقاومت در منطقه در مقابل مستکبران اشاره کرد و گفت: در کنفرانس کشورهای اسلامی از آمدن سوریه به لیست کشورهای اسلامی مخالف می‌کردند و به دنبال منزوی کردن سوریه بودند اما خوشبختانه همین کشورها امروز دست یاری به سوریه دراز کردند.

امام جمعه گرگان به سالروز شهادت امام صادق(ع) اشاره کرد وگفت: امام صادق(ع) و رئیس مذهب تشیع بود که با وجود آن همه فشارهای حاکمان وقت توانست بیش از ۴ هزار دانشمند در زمینه‌های مختلف علمی را تربیت کند.

امام جمعه گرگان با بیان این‌که نگاه امام جعفر صادق(ع) نسبت به تفسیر قرآن، نگاهی جامع است که آثار این جامعیت را می‌توان در روایات و فرمایش‌های ایشان مشاهده کرد، افزود: یکی از این ویژگی‌ها، نگاه قرآنی امام صادق(ع) است که آن حضرت با استفاده از قرآن به انحای مختلف به اصلاح نگاه‌های انحرافی می‌پردازند.

وی گفت: تربیت شاگردان بسیار متعدد را یکی از فعالیت‌های علمی امام صادق(ع) برشمرد و افزود: امام صادق(ع) پس از تربیت شاگردانی در زمینه‌های گوناگون، به آنها میدان می‌دادند و برای هریک از آنان جای خاصی در مسجد پیامبر(ص) در نظر گرفته بودند، با فاصله‌ای از یکدیگر می‌نشستند و هرکدام در زمینه تخصصی خود به پرسش‌های مراجعین پاسخ می‌دادند.

 

 

انتهای پیام
captcha