روز دوم جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن به کار خود پایان داد
کد خبر: 4140234
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵

روز دوم جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن به کار خود پایان داد

بیستمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در بخش خواهران با حضور 27 متسابق در بخش آوایی، امروز 21 اردیبهشت‌ماه به کار خود پایان داد.

جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآنبه گزارش ایکنا از قم، بیستمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم از شامگاه روز ۱۹ اردیبهشت‌ماه با محوریت یادبود مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی‌پور آغاز شد، که مسابقات در بخش آقایان روزگذشته  ۲۰ اردیبهشت‌ماه با حضور ۱۹ متسابق در بخش آوایی برگزار شد و در بخش خواهران با حضور 27 متسابق در بخش آوایی امروز 21 اردیبهشت‌ماه به کار خود پایان داد.

به اذعان داوران، متسابقان در بخش تلاوت و قرائت از وضعیت مطلوبی برخوردار بودند، اما در بخش حفظ نیاز به تلاش بیشتری برای حضور در مسابقات قرآنی دارند.

امروز 27 نفر دانشجوی متسابق با هم به رقابت پرداختند. ۲۰ نفر از کارکنان، خانواده و اساتید دانشکده علوم قرآنی نیز به‌صورت فایل ضبط شده مورد داوری قرار گرفتند.

در روز دوم مسابقات، پنج نفر در رشته حفظ 5 جزء، شش نفر در رشته حفظ 10 جزء، چهار نفر در رشته حفظ 20 جزء، دو نفر در رشته حفظ کل، یک نفر در رشته حفظ جزء 1 ، هشت نفر در رشته قرائت ترتیل و یک نفر در رشته قرائت تحقیق با یکدیگر به رقابت پرداختند.

از بین شرکت‌کنندگان حاضر در روز دوم بیستمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، شاهد حضور چهار نفر از استان قم بودیم و سایر شرکت‌کنندگان از شهرهای شیراز، بجنورد، مشهد مقدس، ملایر، اصفهان، سبزوار، آمل، تهران، خوی و زاهدان در محل برگزاری جشنواره حضور پیدا کردند.

اعظم بنی‌فاطمی داور بخش صوت، نرگس گل‌محمدی داور بخش لحن، هاجر عزت‌پژوه داور بخش تجوید، مائده ادیب‌زاده، داور بخش حسن حفظ و سیده فاطمه میرغیاثی داور بخش وقف و ابتداء امروز مسابقات قرآن را داوری کردند.

یادآور می‌شود، اختتامیه این مسابقات، امروز، ۲۱ اردیبهشت‌ماه، ساعت ۲۰ در شبستان حضرت زهرا(س) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha