جشنواره قرآن باید آغاز فرآیند شکل‌گیری شبکه فعالان قرآن باشد
کد خبر: 4138967
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹
معاون مدیرکل اداره‌کل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم

جشنواره قرآن باید آغاز فرآیند شکل‌گیری شبکه فعالان قرآن باشد

معاون مدیرکل اداره‌کل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، با تأکید بر این‌که برگزاری جشنواره قرآن صرفاً نباید منتهی به نوبل قرآنی تبدیل شود، گفت: جشنواره قرآنی باید آغاز فرآیند شکل گیری شبکه فعالان قرآن کریم باشد که این روند را در دانشگاه‌های کشور شروع کرده‌ایم.

مجتبی صفری،معاون مدیرکل اداره‌کل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علومبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، مجتبی صفری، معاون مدیرکل اداره‌کل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، امروز، ۱۶ اردیبهشت‌ماه، در مراسم اختتامیه بیست‌وششمین جشنواره کشوری قرآن و عترت دانشگاه پیام نور در تبریز، با تأکید بر این‌که برگزاری جشنواره قرآن صرفا نباید منتهی به نوبل قرآنی تبدیل شود، گفت: جشنواره قرآنی باید آغاز فرآیند شکل گیری شبکه فعالان قرآن کریم باشد که این روند را در دانشگاه‌های کشور شروع کرده‌ایم.

وی با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره و دبیرخانه مستقر در تبریز، اظهار کرد: در سال‌های گذشته بخش‌های جشنواره قرآن گستردگی پیدا کرده تا فضای مناسبی برای شرکت عموم دانشجویان در رشته‌های مختلف فراهم شود.

صفری، با بیان این‌که جشنواره قرآن و عترت فارغ از بخش‌های آوایی، بخش‌های ادبی، فناوری، پژوهشی را هم در خود گنجانده است، یادآور شد: این جشنواره در بخش‌های مختلف ظرفیت‌های خوبی دارد، اما توزیع مناسبی از حیث شرکت کننده در تمامی دبیرخانه‌هایی که جشنواره قرآنی برکزار می‌کنند، ندارد و باید تلاش کرد تا این توزیع منطقی اتفاق بیفتد.

وی، با تأکید بر این‌که مدیدان فرهنگی پیام‌نور مدیریت دانش انجام داده و به لحاظ آماری نقاط قوت و ضعف رشته‌های مسابقات قرآنی را دریابند، افزود: این موارد را هم در بحث شرکت‌کننده و همچنین مقام‌های کسب شده احصا و در این رابطه برنامه‌ریزی کنند.

معاون مدیرکل اداره‌کل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با تأکید بر این‌که لازم است کانون‌های قرآن و عترت دانشجویی، مأموریت‌های ویژه‌ای در دانشگاه‌ها پیدا کنند، گفت: جشنواره قرآن باید توسط خود دانشجوها برگزار شود که در این رابطه امسال در جشنواره سراسری وزارت علوم، دبیر کانون قرآن و عترت دانشگاه را به عنوان دبیر جشنواره قرار دادیم.

انتهای پیام
captcha