انسان‌سازی براساس ‏مبانی صحیح دینی رسالت اصلی معلمان است
کد خبر: 4138690
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰
امام جمعه گرگان:

انسان‌سازی براساس ‏مبانی صحیح دینی رسالت اصلی معلمان است

آیت‌الله نورمفیدی به هفته گرامیداشت معلم اشاره کرد وگفت: یکی از ویژگی‌های برجسته هر معلم، انسان‌سازی براساس ‏مبانی صحیح دینی است زیرا محصول هر نظام آموزشی باید افرادی عالم و وارسته از نظر اخلاقی ‏بوده و این معلمان هستند که باید قدردان جایگاه بلند خود بوده و به آن افتخار کنند.

آیت الله نورمفیدی امام جمعه گرگان

به گزارش ایکنا از گلستان، آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی، امام جمعه گرگان در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته با اشاره به هفته کارگر گفت: کارفرمایان به عنوان پیشگامان اقتصادی و کارگران به عنوان بازوان اصلی تولید، نقش مهمی در تحقق شعار سال دارند و شکوفایی اقتصادی و آرامش موجود در استان در زمینه کارگری و کارفرمایی و حوزه صنعت، نتیجه بهره‌مندی از ظرفیت‌های استان است.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه در تعبیر دین اسلام همه کسانی که کار و تلاش می‌کنند کارگر هستند، گفت: تلاش کارگران موجب شکوفایی کشور و توسعه اقتصادی می‌شود از این رو باید حقوق حقه کارگران و تأمین معیشت آنان مورد توجه جدی قرار گیرد.

آیت‌الله نورمفیدی با بیان‌اینکه عبادت هفت جز دارد که یکی از آن کار و تلاش و کسب روزی حلال است، افزود: گاهی نگاهمان به کارگر ترحم آمیز است در صورتی که کارگران نقش به سزایی در توسعه اقتصادی کشور دارند لذا باید فرهنگ کار و تلاش در جامعه نهادینه شود.

امام جمعه گرگان تصریح کرد: کارگران با تعهد و مسئولیت پذیری بالا برای اعتلای کشور تلاش می‌کنند و لازم است بیش از پیش به مطالبات و مشکلات رسیدگی شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان به هفته گرامیداشت معلم اشاره کرد وگفت: یکی از ویژگی‌های برجسته هر معلم در عصر غربت ارزش‌ها، انسان‌سازی براساس ‏مبانی صحیح دینی است زیرا محصول هر نظام آموزشی باید افرادی عالم و وارسته از نظر اخلاقی ‏بوده و این معلمان هستند که باید قدردان جایگاه بلند خود بوده و به آن افتخار کنند.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه دشمنان همیشه در طول تاریخ درصدد ضربه به نظام اسلامی بودند، گفت: یکی از اقدامات اخیر دشمنان هجمه به مقدسات و بی‌ارزش کردن هویت اسلامی و ولنگاری فرهنگی به خصوص حجاب بوده است که باید بیش از گذشته نسبت به توطئه‌های دشمنان هوشیار باشیم.

آیت‌الله نورمفیدی سازوکار دنیای غرب را مانند سیاست فرعون دانست وگفت: فرعون برای اینکه بر مردم مسلط شود آن‌ها را بی‌ارزش و بی‌هویت جلو می‌داد و این سیاست غرب برای حاکمیت بر جوامع اسلامی است درصورتی که ما فرهنگ و اصالت عمیقی داشته و به آن افتخار می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha