اعتقاد به حقیقت توحید، معاد و ولایت نیاز امروز کشور است
کد خبر: 4136998
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰

اعتقاد به حقیقت توحید، معاد و ولایت نیاز امروز کشور است

امام جمعه موقت بیرجند گفت: نیاز مهم کشور اعتقاد به حقیقت توحید، معاد و ولایت همراه با بصیرت و صبر است چرا که تضعیف نظام ولایت موجب ضعیف شدن دین می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد مختاری، امام جمعه موقت بیرجندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام محمد مختاری، امام جمعه موقت بیرجند امروز، ۸ اردیبهشت‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که در مسجد جامع مصلای المهدی(عج) اقامه شد اظهار کرد: تمرکز جبهه شیاطین انس و جن، باطل و استکبار با دروغ، تحریف و تزویر بر این است که حقیقت دین را در نظر مردم به‌ویژه نسل جدید امری موهون، خرافی و مانع سعادت دنیای بشر جلوه دهند.

وی ادامه داد: دشمنان در جنگ شناختی ناجوانمردانه به‌دنبال تخریب دین در اذهان هستند در حالی که براساس عقل، سنت، قرآن، اصول و معارف دین اسلام و اهل بیت(ع) از مهم‌ترین و مفیدترین حقایق برای دنیا و آخرت بشر هستند.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه توحید یگانه حقیقت ناب خالص، مطلق و جاودانه عالم است و همه موجودات پرتویی از توحید هستند، ادامه داد: مهم‌ترین برهان علمی که قرآن به آن اشاره دارد، آیا توحید است و بسیاری از فرازهای قرآن به آیات و نشانه‌های الهی استدلال بر خالق و پدیدآورنده بوده لذا توحیق و خداوند حق است.

مختاری با بیان اینکه افرادی که بی دینی را ترویج می‌کنند عقل ناب انسانی ندارند و یقیناً هرگز به دین نمی‌رسند چراکه دیانت و عقلانیت با هم عجین هستند، گفت: نیاز مهم کشور اعتقاد به حقیقت توحید، معاد و ولایت است البته این اعتقاد باید همراه با بصیرت و صبر باشد چرا که تضعیف نظام ولایت موجب ضعیف شدن دین می‌شود.

امام جمعه موقت بیرجند اظهار کرد: امروز بار اصلی بر دوش مجاهدان جهاد تبیین از جمله حوزویان، دانشگاهیان، نخبگان فرهنگی و افراد صاحب قلم و تریبون است تا با کار فرهنگی برکات حجاب و عفاف در جامعه بیان شود و عموم مردم نیز با تذکر مومنانه و نرم، دعوت به حجاب کنند.

وی بیان کرد: بصیرت به معنای آن است که درک کنیم سعادت دین و دنیا در پرتو ولایت خدا، معارف قرآن و اهل بیت(ع) است و انسان بصیر می‌فهمد بی‌حجابی، خانواده را متزلزل و جامعه را نابود و فاسد می‌کند لذا جامعه بصیر برای تأمین و توسعه حجاب و عفاف تلاش می‌کند.

مختاری گفت: اگر نهادهای فرهنگی اقدامات علمی را انجام داده و تذکر لسانی از سوی مردم مورد توجه قرار گیرد این مشکل در جامعه حل می‌شود؛ البته در نهایت نیروی متعهد و مقتدر انتظامی باید در برابر عده‌ای مغرض بایستد که شاهد برخوردهای خوبی با هنجارشکنان در ۲ هفته اخیر بودیم و باید این مسیر با جدیت و قاطعیت ادامه داشته باشد.

امام جمعه موقت بیرجند تصریح کرد: بصیرت به معنای این است که بدانیم مهم‌ترین دژ دین، نظام اسلامی است لذا در عین اینکه پیوسته رفتار جریان‌ها و افراد را رصد و نقد می‌کنیم باید از کلیت نظام حمایت کنیم و دستاوردهای انقلاب از تریبون‌های مختلف تبیین شود.

وی گفت: بصیرت به معنای این است که درک کنیم مهم‌ترین سنگر انسانیت اسلام و مهمترین سنگر اسلام نیز نظام اسلامی است، مهم‌ترین سنگر نظام اسلامی، ولایت و مهم‌ترین سنگر ولایت نیز مردم هستند.

مختاری با اشاره به اینکه انسان‌های صبور راه موفقیت را پیدا می‌کنند لذا با زمان‌شناسی باید در راه ولایت حرکت کنیم تا عاقبت بخیر شویم، اظهار کرد: هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع است براساس فتوای وهابیت انجام شد در صورتی که بنا ساختن بر قبور از نظر قرآن و سنت مشکلی ندارد و در قرآن به طور صریح اشاره شده که بر قبور اصحاب کهف مسجد ساخته شد.

وی با اشاره به ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم، اظهار کرد: معلمان باید ایمان، بصیرت و صبر شهید مطهری را الگوی قرار دهند و در راستای تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان و اعتلای هرچه بیشتر کشور گام بردارند.

انتهای پیام
captcha