جلسه هماهنگی مراسم بزرگداشت مختومقلی فراغی در آزادشهر برگزار شد
کد خبر: 4136901
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۴

جلسه هماهنگی مراسم بزرگداشت مختومقلی فراغی در آزادشهر برگزار شد

جلسه هماهنگی برپایی مراسم بزرگداشت مختومقلی فراغی شاعر و عارف شهیر ترکمن، با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از فرهیختگان امروز، ۷ اردیبهشت شهرستان آزادشهر برگزار شد.

جلسه بزرگداشت مختومقلی فراغی در آزادشهر.

به گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آزادشهر جلسه هماهنگی برپایی مراسم بزرگداشت مختومقلی فراغی شاعر و عارف شهیر ترکمن، با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از فرهیختگان امروز، ۷ اردیبهشت شهرستان آزادشهر برگزار شد.

طیبه رجنی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آزادشهر گفت: معرفی و تبیین اندیشه‌های مختومقلی فراغی به جوانان از اهداف برگزاری مراسم این شاعر و عارف شهیر ترکمن است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آزادشهر با بیان‌ اینکه ویژگی دیگری که مختومقلی را به‌عنوان شاعر زمانه‌ها قرار داده این است که شعر فراغی شعر حکمت، اخلاق است، افزود: مختومقلی فراغی می‌تواند به‌عنوان نماد وحدت فرهنگی و هویت اسلامی ایرانی برای توسعه استان گلستان نقش‌آفرین بوده لذا مسئولان هم باید در این رابطه به معرفی این ظرفیت عظیم بیشتر توجه کنند.

رجنی در ادامه ضمن دعوت به هم افزایی دستگاه‌ها به برپایی فاخر این آیین گرامیداشت مطالبی را پیرامون هماهنگی و نظارت بر اجرای برنامه‌های مراسم در روستای قزلجه اظهار کرد وافزود: باید از ظرفیت این رخداد فرهنگی در راستای اتحاد و همدلی و توسعه فرهنگی، اجتماعی و ... شهرستان استفاده کنیم.

گفتنی است؛ مراسم بزرگداشت مختومقلی فراغی شاعر شهیر ترکمن عصر روز یکشنبه مورخ 17 اردیبهشت ماه در محل مدرسه بعثت(معراج النبی) روستای قزلجه برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام
captcha