بهره‌مندی ۲۴۰ فعال قرآنی از مزایای بیمه در گلستان
کد خبر: 4136387
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸

بهره‌مندی ۲۴۰ فعال قرآنی از مزایای بیمه در گلستان

مدیر عامل اتحادیه مؤسسات قرآنی گلستان با بیان‌ اینکه تاکنون ۲۴۰ نفر از معلمان، فعالان قرآنی و حافظان در گلستان تحت پوشش بیمه بوده و از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند، گفت: اتفاقات قرآنی مبارک و تأثیرگذاری برای تعالی فرهنگ ناب قرآنی در جامعه صورت گرفته لذا نبود پوشش بیمه‌ای بازنشستگی برای معلمان قرآنی مؤسسات و اتحادیه‌های قرآنی معضل بزرگی است.

محترم قلی پور مدیر عامل اتحادیه موسسات قرآنی گلستانمحترم قلی‌پور، مدیر عامل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان گلستان در گفت‌وگو با ایکنا از استان گفت: بیمه معلمان و فعالان قرآنی از جمله مقولاتی است که باید به آن اهتمام ویژه داشت لذا بحث معیشت جامعه قرآنی با توجه به مشكلات از اهمیت بیشتری برخوردار بوده در صورتی که حق‌الزحمه معلمان قرآن بسیار پایین است و این مسئله معیشت آنان را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان گلستان گفت: بیمه معلمان قرآن در سطح کشور توسط تفاهم‌نامه‌ای بین اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور و صندوق بیمه اجتماعی در سال 1400 منعقد شد که برای هر استان براساس جمعیت سهمیه‌ای مدنظر قرار گرفته شده است.

قلی‌پور با بیان‌ اینکه تاکنون 240 نفر از معلمان و فعالان قرآنی و حافظان تحت پوشش بیمه بوده و از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند، گفت: اتفاقات قرآنی مبارک و تأثیرگذاری برای تعالی فرهنگ ناب قرآنی در جامعه صورت گرفته لذا نبود پوشش بیمه‌ای بازنشستگی برای معلمان قرآنی مؤسسات و اتحادیه‌های قرآنی معضل بزرگی است.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان گلستان تصریح کرد: تمامی مزایای حقوق در سال 1402 براساس بیمه تامین اجتماعی بوده و سهمیه هر مربی از توسط بیمه اجتماعی سطح حقوق و مزایا خود دریافت می‌کند این بیمه 15 درصد بوده که 10درصد آن را دولت و 5 درصد آن توسط متقاضی پرداخت می‌شود.

قلی‌پور با بیان‌ اینکه فرد بیمه شده با مراجعه به بیمه سلامت می‌تواند دفترچه درمانی خود را دریافت کند، گفت: معلمان و مربیان قرآنی فعال در مؤسسات و مساجد و خانه‌های قرآن و حافظان 5 جزء به بالا و افراد دارای مدارک تخصصی قرآن و پژوهشگران حوزه قرآن و عترت ضمن ارائه مقالات تخصصی می‌توانند با مراجعه به نشانی https://formafzar.com/form/xrzlj  نسبت به ثبت‌نام و تکمیل مدارک خود برای بهره‌مندی از مزایای بیمه اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha