پیام عید فطر وحدت و همبستگی جهان اسلام است
کد خبر: 4136072
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱

پیام عید فطر وحدت و همبستگی جهان اسلام است

مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گلستان به مهمترین دستاورد عید فطر برای مسلمانان عالم اشاره کرد وگفت: پیام روز عید فطر وحدت و همبستگی جهان اسلام است و خداوند این روز را برای رسول خدا(ص) و مسلمین، کرامت، شرف قرار داد.

حجت‌الاسلام کیایی مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گلستان

حجت‌الاسلام محسن کیایی، مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گلستان در گفت وگو با ایکنا از گلستان با تبریک عید سعید فطر گفت: ماه مبارک رمضان ماهی بوده پر از خیر و برکت و نفس‌ها مورد عنایت و ثواب تسبیح بوده و بنا به فرموده پیامبر اکرم(ص) عبادات آنها مقبول و دعاها مستجاب است.

مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گلستان تصریح کرد: رمضان یک فرصت نابی بود و خوش بحال کسانی که نهایت بهره را از این لحظات بخصوص در سحرگاهان بردند لذا سحری خوردن بهانه بود برای اینکه که انسان با همه وجود بلند شده و با معبود و معشوق خود به به عبادت و بندگی مشغول شود.

حجت‌الاسلام کیایی افزود: ماه رمضان ماه نزول قرآن و همدم شدن با قرآن و ماه استغفار و مناجات از برکات این ماه بود که مؤمنان بیشتر به مسجد تردد می‌کردند و تمامی نمازها را در اول وقت و همراه جماعت ادا می‌کردند.

وی به روایت پیامبر اکرم(ص) که می‌فرماید اگر مردم می‌دانستند که چه ضیافتی در این ماه وجود دارد آرزو می‌کردند که در طول سال تمام ماه‌ها رمضان بود، اشاره کرد وگفت: روز عید سعید فطر روزی این است که ما باید پاداش اعمال یک ماه خود را دریافت کنیم به فرموده امام علی(ع) عید سعید فطر عید کسانی است که بندگی خدا را کردند آمدند تا پاداش بگیرند و این با روز قیامت تشابه دارد که انسان‌ها برای دریافت پاداش یک عمر بندگی می‌آیند.

حجت‌الاسلام کیایی با اشاره به اینکه خداوند ویژگی‌هایی برای روزه قرار داده است، بیان کرد: روزه برخلاف سایر عبادات، خداوند تعالی پاداش آن را می‌دهد و به گونه‌ای دیگر تعبیر شده که پاداش روزه‌دار خود خداوند متعال است.

وی با اشاره به بیان اینکه پایان روزه، لقای خداوند است، اظهار کرد: امید است از این ماه بهره فراوان برده باشیم و اینگونه نباشد که ماه رمضان سپری شده باشد و تنها گرسنگی و تشنگی برای ما مانده باشد.

مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گلستان به مهمترین دستاورد روز عید فطر برای مسلمانان عالم اشاره کرد و گفت: پیام روز عید فطر وحدت و همبستگی جهان اسلام است و خداوند این روز را برای رسول خدا(ص) و مسلمین، کرامت، شرف قرار داد.


وی با اشاره به اینکه عیدفطر، نمادی از وحدت مسلمانان است، افزود: وحدتی که سبب ذلت و ناامیدی شیطان و نیز خواری استکبار و دشمنان اسلام می‌شود. آنها با دیدن صف‌های به هم پیوسته مسلمانان در نماز عید فطر، می‌فهمند که دیگر جایی برای آنان نخواهد بود و نمی‌توانند اهداف شوم خود را در جوامع اسلامی پیاده کنند.

 

 

انتهای پیام
captcha