دستگاه‌های کرمان در حوزه بی‌حجابی براساس قانون پیش می‌روند
کد خبر: 4135522
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۵
استاندار کرمان:

دستگاه‌های کرمان در حوزه بی‌حجابی براساس قانون پیش می‌روند

محمدمهدی فداکار با بیان اینکه در حوزه حجاب مردم تذکر لسانی می‌دهند و دستگاه‌ها نیز براساس قاعده و قانون پیش می‌روند، گفت: در خصوص موضوع بی‌حجابی قرار به بگیر و ببند نیست بلکه تذکرلسانی داده می‌شود زیرا بخش زیادی با تذکر اصلاح می‌شوند و با تعداد کمی که کاهل هستند برخورد می‌شوند.

نشست خبری استاندار کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان امروز، ۳۰ فروردین‌ماه در نخستین نشست خبری با اصحاب رسانه در سال جدید به موضوع حجاب اشاره کرد و گفت: در خصوص موضوع بی‌حجابی قرار به بگیر و ببند نیست بلکه تذکر لسانی داده می‌شود زیرا بخش زیادی با تذکر اصلاح می‌شوند و با تعداد کمی که کاهل هستند برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: مردم تذکر لسانی می‌دهند و دستگاه‌ها نیز بر اساس قاعده و قانون پیش می‌روند زیرا حتی کسانی که حجاب محکمی نیز ندارند مخالف بی‌حجابی هستند و از این وضعیت راضی نیستند.

فداکار در خصوص تغییر مدیران استان، گفت: تغییرات توسط دولت رصد و پیگیری می‌شود. بعضی از دستگاه‌ها کار خود را انجام می‌دهند و صرف تغییر دولت برای تغییر مدیران در قسمت‌های فنی که تخصص لازم را دارند لازم نیست. همچنین در تغییر مدیران، استاندار تنها پیشنهاد دهنده است و عزل و نصب کننده نیست.

وی با تأکید براینکه ورود به دعواهای سیاسی را سم و خیانت می‌دانیم، تصریح کرد: خدمت به مردم را وظیفه خود می‌دانیم. در راستای تحقق شعار سال ۱۰ برنامه پیشران ارائه شده و قرار شد برنامه‌های خود را برای اجرای شعار سال پیش ببریم. کار خود را انجام می‌دهیم زیرا اگر وارد دعواهای سیاسی شویم هم از کار خود باز می‌مانیم و هم این امر خیانت به مردم است. همچنین با توجه به در پیش بودن انتخابات باید به وظایف خود عمل کنیم تا انتخابات سالم و بدون حاشیه‌ای داشته باشیم.

استاندار کرمان در خصوص آبرسانی به شهرستان‌های جنوبی استان با اشاره به آبرسانی به عنبرآباد از طریق انتقال آب سد، بیان کرد: در جنوب استان امکان تأمین آب وجود دارد اما در حوزه زیرساختی از جمله مخزن، چاه و شبکه مشکلاتی وجود دارد که پیگیر آن هستیم. همچنین در سفر وزیر نیرو به جنوب کرمان، آبرسانی به ۳۵ روستا در منطقه رمشک تعیین تکلیف شده است.

فداکار با گلایه از عدم همکاری بعضی دستگاه‌ها برای سرمایه‌گذاری در استان گفت: توزیع درآمد سرانه در استان یکسان نیست و راه آن توزیع درآمد منطقه‌ای یکسان است. همچنین در حوزه توسعه صنعتی اتفاقاتی رخ نداده است. در حوزه سرمایه‌گذاری مشکل عمدتاً فرهنگی است و در استان برای سرمایه‌گذاری همکاری نمی‌شود که باید مطالبه رسانه‌ها باشد.

استاندار کرمان در پاسخ به سؤالی در خصوص سرمازدگی باغات پسته، با اشاره به هشدارهایی که قبل از سرما وجود داشت و همچنین توزیع بیش از یک هزار لیتر گازوئیل گفت: سرمازدگی زیاد نبود و در بعضی از شهرستان‌ها از جمله شهربابک و سیرجان سرمازدگی گزارش نشد.

وی با بیان اینکه بیشترین آسیب مربوط به شهرستان زرند است و پیش‌بینی می‌شود امسال تولید محصول افزایش یافته و به حدود ۶۰ هزار تن برسد، اظهار کرد: عملکرد بانک‌ها اگرچه ایده‌آل نبود اما عملکرد خوبی داشتند. تنها یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان توسط بانک کشاورزی کمک شد. همچنین بانک‌های سیرجان با استفاده از منابع شرکت‌ها کار خوبی انجام دادند.

انتهای پیام
captcha