ارتقای آموزه‌های دینی در نظام آموزش مدارس سمپاد جایگاه ویژه‌ای دارد
کد خبر: 4135173
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
معاون سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان کشور:

ارتقای آموزه‌های دینی در نظام آموزش مدارس سمپاد جایگاه ویژه‌ای دارد

فرهاد فتحی‌نژاد گفت: در مدارس سمپاد بر تربیت دانش‌آموزان مبتنی‌ بر آموزه‌های انبیا و قرآن‌ کریم تأکید ویژه‌ای می‌شود تا انسان‌های تربیت شده صرفا در یک بعد رشد نکنند و معنویات آنها نیز در کنار دانش علمی‌شان رشد کند.

فرهاد فتحی‌نژاد، معاون برنامه‌ریزی و مدیریت مدارس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان کشور

به گزارش ایکنا از البرز، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش البرز، فرهاد فتحی‌نژاد، معاون برنامه‌ریزی و مدیریت مدارس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان کشور، 29 فروردین‌ماه در آیین تجلیل از دانش‌آموزان برتر کنگره قرآنی مدارس سمپاد البرز اظهار کرد: دانش‌آموزان مدارس سمپاد از نخبه‌های جامعه هستند که باید یاد بگیرند که چگونه خوب فکر کنند و چگونه انسان‌های ارزشمندی در جامعه باشند.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان امروز امانت‌دار نسل‌های پیشین هستند پس باید درست بیندیشند، کارآمد باشند و خلاقیت را در جامعه آینده ترویج دهند، گفت: دانش‌آموزان استعداد درخشان باید در تمام ساحت‌های آموزشی، فرهنگی، تربیتی و اخلاقی رشد کنند تا فرد توانایی برای مواجهه با جامعه باشند.

این مسئول تربیت نیروی خلاق و متفکر را از اهداف اصلی مدارس سمپاد ذکر کرد و گفت: برای اینکه دانش‌آموزان خوب تربیت شوند باید همزمان با داشتن بینش علمی افرادی متفکر و خلاق باشند و این تنها در سایه توجه به ساحت علمی حاصل نمی‌شود بلکه دانش‌آموزان باید چگونه تفکر کردن و نظم فکری را یاد بگیرند.

فتحی‌نژاد با بیان اینکه مدارس سمپاد در کنار رشد علمی تربیت دانش‌آموزان را به‌صورت ویژه دنبال می‌کنند، گفت: در این مدارس بر تربیت دانش‌آموزان مبتنی‌ بر آموزه‌های انبیا و قرآن‌ کریم تأکید ویژه‌ای می‌شود تا انسان‌های تربیت شده صرفا در یک بعد رشد نکنند و معنویات آنها هم در کنار دانش علمی آنها رشد کند.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت مدارس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان کشور در پایان با بیان اینکه تعلیم و تربیت در مدارس سمپاد با توجه به تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان شکل می‌گیرد، گفت: این تفاوت‌های فردی فرصتی برای همفکری و همیاری است.

یادآور می‌شود، در این آیین از ۶۴ دانش‌آموز برتر کنگره قرآنی در مدارس سمپاد استان البرز شامل ۳۹ دانش‌آموز دختر و ۲۵ دانش‌آموز پسر با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.

انتهای پیام
captcha