محفل انس با قرآن و عترت در غرب اصفهان برگزار می‌شود
کد خبر: 4135108
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶
به‌مناسبت وداع با ماه رمضان

محفل انس با قرآن و عترت در غرب اصفهان برگزار می‌شود

مدیر اجرایی مؤسسه فرهنگی قرآنی شفق از برگزاری محفل انس با قرآن و عترت به‌مناسبت وداع با ماه مبارک رمضان در منطقه غرب اصفهان خبر داد.

محفل انس با قرآن و عترت

سیدمهدی اعتصامی، مدیر اجرایی مؤسسه فرهنگی قرآنی شفق در گفت‌‎وگو با ایکنا از اصفهان با بیان اینکه امسال در ماه مبارک رمضان حال و هوای شهر اصفهان کاملا قرآنی و معنوی بود، اظهار کرد: این حال و هوا ناخودآگاه بعد از شب قدر کمرنگ می‌شود، به همین دلیل و به‌مناسبت وداع با ماه مبارک رمضان و به‌منظور افزایش نشاط معنوی در شهر، محفل انس با قرآن و عترت در منطقه غرب اصفهان برگزار می‌شود.

وی افزود: این محفل با حضور قاریان برجسته، چهره‌های قرآنی غرب اصفهان، نوجوانان و مجریان طرح «سی‌وسه پل وصال» در منازل برگزار و از فعالان قرآنی تجلیل می‌شود.

مدیر اجرایی مؤسسه فرهنگی قرآنی شفق ادامه داد: محفل انس با قرآن و عترت، از 29 تا 31 فروردین‌ماه برگزار می‌شود که در دو شب ابتدایی، مکان برنامه بوستان شاهد و شب پایانی، سینما مهتاب خواهد بود. در کرسی تلاوتی که امروز و فردا برگزار می‌شود، قاریان برجسته از جمله مسعود نیکدستی، موسی معتمدی، علیرضا مکاری و نوجوانان نخبه قرآنی به تلاوت می‌پردازند.

اعتصامی بیان کرد: این محفل شامل تلاوت مجلسی، مسابقه و مناجات‌خوانی خواهد بود که با هدف تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری برگزار می‌شود. همچنین تلاش می‌کنیم تا برنامه با مشارکت حضار و شرکت‌کنندگان به‌صورت هر چه جذاب‌تر برگزار شود.

وی با بیان اینکه این محفل، اختتامیه طرح «سی‌وسه‌ پل وصال»، پویش «یک صدا، یک آیه» و آیین‌های جزءخوانی غرب اصفهان نیز محسوب می‌شود، گفت: در این مراسم، ضمن تجلیل از برگزیدگان این طرح‌ها، از علاقه‌مندان برای شرکت در برنامه‌های جدید ثبت‌نام صورت می‌گیرد، از جمله در طرح «ندای ملکوت» که با عنوان کرسی تلاوت اذان‌گاهی برگزار می‌شود و طی آن، هر روز 10 دقیقه قبل از اذان، یکی از قاریان برجسته تلاوت خواهد داشت و در ادامه، اذان به‌صورت زنده از سوی قاری قرائت خواهد شد. این طرح از مسجدالزهرا(س) آغاز شده و هر سه ماه، مساجد جدید به طرح اضافه می‌شوند.

مدیر اجرایی مؤسسه فرهنگی قرآنی شفق تأکید کرد: در شب پایانی محفل بزرگ انس با قرآن و عترت، از طرح «اَرِحنا یا بلال» نیز که مسابقه و پویش اذان است، رونمایی می‌شود. این مسابقه در اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد و پیش از آن، کارگاهی با حضور اساتید برجسته با عنوان «ارتقای سطح مؤذنان» خواهیم داشت. شرکت‌کنندگان در کارگاه در قالب مسابقه با یکدیگر رقابت می‌کنند و در نهایت، برگزیدگان مسابقه به ستاد نماز جمعه برای اجرای اذان در نمازهای جمعه و مساجد برتر معرفی می‌شوند.

پریسا عابدی

انتهای پیام
captcha