کمک ۲۵۵ میلیون تومانی خیران دامغانی برای آزادی زندانیان
کد خبر: 4134481
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹

کمک ۲۵۵ میلیون تومانی خیران دامغانی برای آزادی زندانیان

رئیس دادگستری دامغان از برگزاری مراسم گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در این شهرستان خبر داد و گفت: ۲۵۵ میلیون تومان در این مراسم جمع‌آوری شد.

علی تقی خاکی، رئیس دادگستری دامغانبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان سمنان، علی تقی خاکی، رئیس دادگستری دامغان، امروز، 27 فروردین از برگزاری جشن گلریزان شهرستان دامغان با هدف آزادی زندانیان جرایم غیر عمد خبر داد و گفت: مجموعاً سه زندانی جرایم غیر عمد که عاجز در پرداخت بدهکاری هستند در زندان دامغان تحمل حبس می‌کنند که امید است با کمک خیران بتوانیم شاهد فراهم شدن شرایط آزادی این زندانیان و بازگشت آنها به آغوش خانواده باشیم.

وی ادامه داد: ۱۱ زندانی جرایم غیر عمد در این شهرستان سال گذشته با کمک خیران آزاد شدند که در این راستا در سالجاری و بر اساس سیاست دستگاه قضائی در کاهش ورودی به زندان‌ها تلاش می‌کنیم با کمک خیران و مددکاران زندان و همکاری شکات ورود زندانی جرایم غیر عمد را به زندان دامغان نداشته باشیم.

رئیس دادگستری دامغان با اشاره به برگزاری مراسم گلریزان در ماه رمضان سال جاری اظهار کرد: در این مراسم که 25 فروردین برگزار شد ۲۵۵ میلیون تومان توسط خیران دامغانی جمع‌آوری شده است.

تقی‌خاکی با بیان اینکه این سه زندانی نیازمند یک میلیارد تومان پول هستند تا آزاد شوند، یادآور شد: امیدواریم که بتوانیم با کمک خیران و ستاد دیه شاهد آزادی این افراد باشیم.

به گفته وی؛ یکی از نکات مثبت و قابل اهمیت در دستگاه قضائی شهرستان دامغان این است که هیچ زندانی مهریه در زندان دامغان وجود ندارد و با توجه وجود و تعدد پرونده مطالبه مهریه در دستگاه قضائی با توافق طرفین این عدد در شهرستان به صفر رسیده است.

رئیس دادگستری دامغان با بیان اینکه با کاهش ورودی زندانی به زندان آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند؛ افزود: چون با ورود زندانی به زندان خانواده آنان زمینه افزایش آسیب‌های اجتماعی را برای همسر و فرزندان او به همراه دارد.

انتهای پیام
captcha