جلسه شورای هماهنگی سند چشم‌انداز قرآنی ۱۴۰۸ آزادشهر برگزار شد
کد خبر: 4132936
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲

جلسه شورای هماهنگی سند چشم‌انداز قرآنی ۱۴۰۸ آزادشهر برگزار شد

جلسه شورای هماهنگی و اجرایی سندچشم انداز قرآنی ۱۴۰۸ شهرستان آزادشهر با حضور امام جمعه آزادشهر، امام جمعه اهل‌ سنت نگین‌شهر و جمعی از مسئولان روز گذشته، ۲۰ فروردین‌ماه در فرمانداری آزادشهر برگزار شد.

جلسه هماهنگی شورای راهبدی سند چشم انداز قرآنی در آزادشهربه گزارش ایکنا از گلستان، جلسه شورای هماهنگی و اجرایی سندچشم انداز قرآنی ۱۴۰۸ شهرستان آزادشهر با حضور امام جمعه آزادشهر‌، امام جمعه اهل‌ سنت نگین‌شهر، دستیار استاندار در امور قرآنی و فرماندار سایر مسئولان روز گذشته، 20 فروردین در فرمانداری آزادشهر برگزار شد.

سید مصطفی حسینی‌واعظ، دستیار استاندار در امور قرآنی در این جلسه گفت: بسط، توسعه و نهادینه‌سازی آموزه‌ها و گفتمان‌های قرآنی در جامعه، آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص قرآنی، ایجاد جریان‌های جدید مردمی و بومی با استفاده از ظرفیت‌های حلقه‌های میانی، تکریم، تشویق، ارتقا، حمایت، پشتیبانی و ایجاد خودشکوفایی، شناسایی، برقراری ارتباط، شبکه‌سازی و هم‌افزایی از محورهایی است که در این سند چشم انداز به آن‌ها توجه ویژه‌ای شده که امیدواریم با این سند، حرکت بزرگ فاخر فرهنگی در استان و کشور رقم بخورد.

وی با بیان‌ اینکه کاهش آسیب‌های اجتماعی با محوریت تربیت قرآنی از مهم‌ترین بخش‌های این سند است، افزود: در این سند جامع هفت ساله سه هزار جلسه تا سال ۱۴۰۸ با رویکرد محتوای قرآنی با هدف کاهش آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی با محوریت تربیت قرآنی راهبرد اصلی در جهاد‌تبیین و مبارزه با جنگ ترکیبی و شناختی استکبار جهانی تدوین شده است.

کریمی، فرماندار آزادشهر در این جلسه با بیان این مطلب که سند چشم انداز قرآنی یک سند با برکت و تأثیرگذار است، گفت: این سند می‌تواند به عنوان یک الگو در شئون فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی استفاده شده و با توجه به شعار سال می‌تواند از راهبردهای این سند در کاهش فشارهای اقتصادی استفاده کرد.

فرماندار آزادشهر اشاره به اینکه در کنار مسائل اقتصادی و معیشتی که در اولویت توجه است، حوزه فرهنگی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: آموزه‌های قرآنی و فرمایشات اهل‌بیت‌(ع) را بهترین راهگشای مسائل اقتصادی در کنار مسائل اقتصادی و معیشتی، مسئولان دستگاه‌های اجرایی نسبت به حوزه فرهنگی اهتمام دارند.

وی ضمن حمایت خود از این سند چشم‌انداز قرآنی، گفت: مردم آزادشهر سابقه دیرینه در حوزه فرهنگ و ترویج فعالیت‌های قرآنی دارند که امیدواریم با این سند قرآنی این برنامه‌ها هدفمند و مراکز و مؤسسات و جلسات خانگی قرآن در استان احیا شود.

انتهای پیام
captcha