محافل انس با قرآن فرصتی برای ترویج معارف قرآنی است
کد خبر: 4132856
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵

محافل انس با قرآن فرصتی برای ترویج معارف قرآنی است

امام جمعه شهرستان لاهرود گفت: محافل انس با قرآن زمینه و فرصتی برای ترویج بیشتر معارف قرآنی فراهم می‌سازد.

امام جمعه لاهرودبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام حسن صفری، امام جمعه شهرستان لاهرود، ۲٠ فروردین‌ماه، در آستان مقدس امامزاده ابراهیم خراسانی(ع) بعد از نماز مغرب و عشاء با تقدیر از کاروان قرآنی سفیران نور در ایام مبارک ماه رمضان، اظهار کرد: اگر به دنبال گسترش اخلاق و بصیرت هستیم و برای سعادت نسل‌‌های آینده دغدغه ‌مندیم باید محافل و برنامه‌های قرآنی را در جامعه ترویج دهیم.

وی مردم منطقه را به حضور گسترده در برنامه‌های کاروان قرآنی دعوت کرد و ادامه داد: محافل انس با قرآن زمینه و فرصتی برای ترویج بیشتر فرهنگ و معارف قرآنی را فراهم می‌سازد و خداوند را شاکریم که در بهار قرآن، میزبان کاروان قرآنی، قاریان و پیشکسوتان قرآنی در جوار مرقد شریف امامزاده حضرت ابراهیم(ع) هستیم.

حجت الاسلام صفری بیان کرد: برای نورانیت بخشی به جامعه نیازمند برگزاری محافل قرآنی در سطح شهرها و روستاها هستیم، لذا اگر همه ما در مواجهه با سختی‌ها، گرفتاری‌ها و مسائل و مشکلات اجتماعی به قرآن پناه ببریم قطعا از نور هدایت قرآن برای روشن شدن مسیر بهره مند خواهیم شد.

وی با اشاره به تاکید آیات و روایت بر قرائت قرآن، تصریح کرد: در فرمایشات ائمه معصومین(ع) همواره توصیه فراوان به تلاوت قرآن با صوت زیبا شده است.

حجت الاسلام صفری، برگزاری سلسله محافل قرآنی را برای مردم به ویژه جوانان و نوجوانان بسیار جذاب دانست و تصریح کرد: نسل جوان در سایه عمل به مفاهیم قرآن کریم هدایت می‌شود و اشتیاق حضور در این محافل نیز بسیار ستودنی است.

امام جمعه شهرستان لاهرود یادآور شد: باید در عمل به مفاهیم قرآن کریم تلاش بیشتری انجام دهیم، زیرا عمل به معارف قرآن، می‌تواند مشكلات جامعه را اعم از مشکلات اقتصادی، اخلاقی، فرهنگی و... حل ‌كند.

انتهای پیام
captcha