آموزه‌های قرآن باید در زندگی انسان نمود داشته باشد
کد خبر: 4132058
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳
امام جمعه اردبیل:

آموزه‌های قرآن باید در زندگی انسان نمود داشته باشد

آیت‌الله سیدحسن عاملی با تأکید بر ضرورت ورود آموزه‌های قرآنی در زندگی انسان‌ها گفت: قرآن باید در ادارات، بازار، سیاست و تمام ابعاد زندگی انسان نمود واقعی داشته باشد.

دیدار آیت‌الله سیدحسن عاملی با جامعه قرآنی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، 17 فروردین‌ماه در دیدار با جامعه قرآنی استان اردبیل اظهار کرد: قرآن باید در ادارات، بازار، سیاست و تمام ابعاد زندگی انسان نمود واقعی داشته باشد. خداوند متعال تکریم‌های بسیاری در حق بشریت ارزانی داشته و به‌واسطه این تکریم‌ها با ما حرف زده و نیز اذن صحبت بندگان با خالق خویش را فراهم کرده که این تکریم‌ها قرآن و نماز است.

امام جمعه اردبیل به اعجاز آیات الهی در کلام‌الله مجید اشاره و تأکید کرد: در کلمات و ترکیبات قرآن اسراری وجود دارد که نشان می‌دهد ذاتی مقدس این آیات را نازل کرده که اسرار زمین و آسمان در دست اوست و هیچ ضعف و نقصانی در این آیات نمی‌توان یافت.

وی افزود: خداوند در دو جا قاب تصویری از زندگی انسان نمایان می‌کند که یکی جوانی بوده و از طریق بهار طبیعت و زنده شدن موجودات آن را اثبات می‌کند و دیگری عالم ابدیت است که اگر انسان در این دو مورد تفکر کند به جمال و جلال حضرت حق واقف خواهد ‌شد.

آیت‌الله عاملی بر ضرورت ترویج جلسات تفسیر قرآن در جامعه تأکید کرد و گفت: باید طعم شیرین آموزه‌های قرآن را به آحاد جامعه چشاند و این امر با قرائت زیبا و ترتیل‌های ابداعی منطبق با معانی آیات قرآنی و نیز تفسیر آیات الهی که یقیناً عامل مؤثر در تسخیر قلوب است، محقق می‌شود.

نماینده ولی فقیه در اردبیل با ابراز خرسندی از تربیت کودکان و نوجوانان قرآنی در استان تصریح کرد: وجود نسل جوان و نوجوان قرآنی باعث برکت و عامل استجابت دعا در بین مردم است و باید در توسعه آموزش قرآنی در بین این قشر آینده‌ساز بیش از پیش برنامه‌ریزی کرد.

وی تولید و اجرای تواشیح قرآنی به زبان ترکی را از اقدامات مؤثر در استان اردبیل عنوان کرد و گفت: با اقدامات و نظارت دفتر امام جمعه اردبیل برنامه‌ریزی برای تولید تواشیح به زبان آذری انجام شده و متولیان امور قرآنی باید در به میدان آوردن نوجوانان مستعد قرآنی در اجرای این اقدام جذاب قرآنی فعال باشند.

آیت‌الله عاملی با تأکید بر ضرورت ورود آموزه‌های قرآنی در زندگی انسان‌ها افزود: قرآن باید از مساجد خارج شود و وارد بازار، خیابان، ادارات، سیاست، انتخابات و… شود و این امر اراده و عزم ملی می‌خواهد تا بیش از گذشته در تحقق آن برنامه‌ریزی شود.

انتهای پیام
captcha