محفل انس با قرآن در مراوه‌تپه برگزار شد
کد خبر: 4130342
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۳

محفل انس با قرآن در مراوه‌تپه برگزار شد

محفل انس با قرآن با حضور معاون سیاسی، امنیتی استانداری گلستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و فرماندار مراوه‌تپه امروز، ۸ فروردین در جوار آرامگاه مختومقلی فراغی شاعر نامدار ترکمن در مراوه‌تپه برگزار شد.

محفل انس با قرآن در جوار آرامگاه مختومقلی فراغی مراوه تپه

به گزارش ایکنا از گلستان، محفل انس با قرآن با حضور معاون سیاسی، امنیتی واستاندار گلستان، مدیر ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و فرماندار مراوه‌تپه امروز، ۸ فروردین در جوار آرامگاه مختومقلی فراغی شاعر نامدار ترکمن در مراوه‌تپه برگزار شد.

علی مهاجر معاون سیاسی امنیتی استانداری گلستان بیان کرد: مختومقلی فراغی از مفاخر، شاعران و عارفان نامدار مرز و بوم کشور و قوم ترکمن است، شاعری که به مسائل اجتماعی و سیاسی اهمیت و توجه ویژه‌ای داشته و در مسائل زمان خود حساس بوده و مسئولانه قدم می گذاشته و به اهل‌بیت عترت و طهارت ارادت داشته است.
مهاجر بیان کرد: این عارف نامدار و شاخص که مضامین اخلاقی فراوانی را گوشزد کرده و فردوسی زبان ترکمن است و اشعاری که سروده در مقام شباهت بسیار شبیه شاهنامه، حماسه خلق شده توسط فردوسی است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری گلستان گفت: در زمان حاضر باید به تمام زوایای این افراد شاخص و نامدار پرداخته شود و در جهت آگاه‌سازی آحاد جامعه با آنها تلاش کنیم و در آداب و سنن اقوام را معرفی کنیم.

همچنین در این محفل قرآنی محمد رعیت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به تلاوتی آیاتی از کلام الله مجید پرداخت و پرچم مقدس جمهوری اسلامی‌ایران بر آرامگاه این شاعر نامدار به اهتزاز درآمد.

 

انتهای پیام
captcha