خانواده‌های شهدای کوه‌چنار میزبان جلسات خانگی قرآن شدند
کد خبر: 4130251
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵

خانواده‌های شهدای کوه‌چنار میزبان جلسات خانگی قرآن شدند

جلسات سنتی و خانگی قرآن کریم در منازل یکی از بهترین راهبرد‌ها در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و است. طرح ابتکاری «میثاق با شهدا در ضیافت نور» در شهرستان کوه‌چنار در حال اجراست که در آن خانواده‌های شهدا میزبان این جلسات می‌شوند.

«میثاق با شهدا در ضیافت نور»، شهرستان کوه‌چنارجلسات سنتی و خانگی قرآن کریم در منازل یکی از بهترین راهبرد‌ها در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و آموزش و فراگیری قرآن کریم است. گرچه امروزه اینگونه جلسات به نسبت گذشته کمرنگ شده و کمتر اثری از آن در کوی و محله‌هایمان می‌بینیم، اما هنوز هم هستند مردمانی که رسم مسلمانی را به جای آورده و دین خود را به پیغمبر رحمت حضرت محمد(ص) ادا می‌کنند و بدین ترتیب سعادت دنیا و آخرت را برای خود می‌خرند.

 جلساتی صمیمی که یک دورهمی دوستانه برای روانخوانی قرآن، آموزش چگونگی حفظ و قرآئت، مروری بر مثل‌ها و قصه‌های قرآنی، تدبر و تفسیر بر آیات و روایت و ... است.

پویش جلسات خانگی قرائت قرآن کریم فرصتی است تا هر فردی خانه خود را تبدیل به یک خانه قرآنی کرده و بتواند یک دورهمی قرآنی را برگزار کند.

در شهرستان کوه‌چنار و شهر قائمیه این رسم دیرینه اینبار به همت خانواده شهدا در حال برگزاری است و جوانان مؤمن و متدین شهر هر روز مهمان یکی از خانواده‌های شهدا هستند تا با برپایی محفل قرآنی این روزهای پر برکت رمضان را با یاد شهدا سپری کنند.

روح‌الله خلیلی، فرمانده سپاه شهرستان کوه‌چنار امروز، 8 فروردین به خبرنگاران گفت: طرح ابتکاری «میثاق با شهدا در ضیافت نور» به همت گروه‌های جهادی و بسیجیان حوزه‌های مقاومت و به میزبانی خانواده شهدا در حال برگزاری است و تلاش می‌شود این سنت زیبای ختم قرآن هر روز به یاد یکی از شهدای گرانقدر شهر قائمیه برگزار شود.

وی افزود: برگزاری این همایش‌ها علاوه بر برکات زیاد قرآنی دارد باعث می‌شود تا جوانان و نوجوانان با سبک زندگی شهدا و آرمان‌های این شهدای گرانقدر آشنا شوند و مطمئنا به این درک خواهند رسید که شهدا چگونه با تمسک به قرآن و اهل بیت توانسته‌اند مسیر صحیحی را در زندگی بپیمایند و امیدواریم برگزاری این همایش‌ها چراغ راهی برای نسل جوان انقلاب اسلامی باشد.

 خلیلی با بیان اینکه جوانان امروزی نقش‌آفرین اصلی برای تحقق آینده درخشان ایران اسلامی هستند، گفت: جوانان نسل کنونی انقلاب اسلامی سرمایه‌های عظیمی هستند که می‌توانند به عنوان جوانان تراز انقلاب اسلامی پرورش یابند جوانانی که در عرصه‌های مختلف پای کار این کشور هستند و هیچ تلاشی را برای سربلندی کشور دریغ نمی‌کنند. باید به این جوانان و نوجوان امید داشت و دانست که آینده کشور با این جوانان عزیز ان‌شاءالله درخشان رقم خواهد خورد.

انتهای پیام
captcha