تمرکز دستگاه‌های اجرایی برای افزایش تولید ضروری است
کد خبر: 4130113
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
استاندار کرمان:

تمرکز دستگاه‌های اجرایی برای افزایش تولید ضروری است

محمدمهدی فداکار با بیان اینکه وظیفه داریم در اجرا برای تحقق شعار سال کمک کنیم، گفت: تولید نقش اساسی دارد و همه باید پای کار باشند لذا باید متمرکز شده و موانع را از بین ببریم و کار جزیره‌ای نکنیم.

محمد مهدی فداکار استاندار کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان امروز، ۷ فروردین‌ماه در جلسه شورای اداری کرمان ضمن تشکر از فعالیت دستگاه‌هایی که در ایام نوروز خدمات رسانی، کردند، گفت: حضور مسافران نوروزی در استان رشد خوبی داشته، حوادث جاده‌ای استان نیز نسبت به سال قبل کاهش داشته اما انتظار می‌رود وضعیت بهتر از این باشد. البته باید به وسعت کرمان، طول راه‌ها و مسیرها نیز توجه کرد.

وی با اشاره شعار سال، بیان کرد: وظیفه داریم در اجرا برای تحقق شعار سال کمک کنیم. لازمه بهتر شدن معیشت مردم این است که تولید و اشتغال ایجاد شود و همه دستگاه‌ها باید به این امر کمک کنند زیرا وظیفه ما انجام کار مردم است

فداکار تصریح کرد: تولید نقش اساسی دارد و همه باید پای کار باشند لذا باید متمرکز شده و موانع را از بین ببریم و کار جزیره‌ای نکنیم تا کار پیش برود. یکی از نمونه‌های کار جزیره‌ای در استان معدن درآلو است که از مهرماه آماده بهره‌برداری است اما به دلیل جزیره‌ای فکر کردن و عمل کردن دستگاه‌های اداری افتتاح نشده در حالی که اگر افتتاح شده بود تاکنون نزدیک به ۲۰۰ میلیون دلار تولید داشتیم و اشتغال زیادی انجام می‌شود. اینها نمونه‌هایی است که نشان می‌دهد باید همه دستگاه‌ها کمک کنند.

وی با بیان اینکه حدود ۳ هزار میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی پایان سال ۱۴۰۱ واریز شده که هر چه سریع تر باید توسط دستگاه ها جذب شود، افزود: شرکت‌های بزرگ به شرکت‌های کوچک کمک کنند.

استاندار کرمان با بیان اینکه شاخص‌های کسب و کار و اقتصادی کرمان بهبود پیدا کرده اما باید از ظرفیت‌های قانونی استفاده و به رفع مشکلات کمک کنیم، بر جدی گرفتن مولدسازی توسط دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد و گفت: فرمانداران و بخشداران به برگزاری هر چه بهتر جشن گلریزان در سطح استان کمک کنند.

محمدمهدی زاهدی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه ضمن تبریک بهار طبیعت و قرآن، بیان کرد: مردم سرمایه خوبی هستند و ما مسئولیت سنگینی برای خدمت‌رسانی داریم. باید همه دست به دست هم دهیم تا مطالبه مقام معظم رهبری برای مهار تورم و رشد تولید به بهترین نحو انجام شود.

وی با بیان اینکه سفره و معیشت مردم دچار مشکل شده و مسکن و ازدواج از آرزوهای جوانان است، اظهار کرد: ما برای خدمت به مردم تکلیف داریم و فرمایش رهبر معظم انقلاب مسئولیت سنگینی بر دوش ما گذاشته است لذا باید دست به دست هم دهیم تا به فرمایش رهبر معظم تحقق بخشیم.

انتهای پیام
captcha