اطلاعیه اتحادیه قرآنی یزد در زمینه معافیت مالیاتی مؤسسات
کد خبر: 4129008
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳

اطلاعیه اتحادیه قرآنی یزد در زمینه معافیت مالیاتی مؤسسات

اتحادیه قرآنی استان یزد در اطلاعیه‌ای خطاب به مدیران مؤسسات قرآنی در خصوص استفاده از معافیت مالیاتی با ذکر نکاتی از اعلام آمادگی این اتحادیه در زمینه مشاوره و راهنمایی مؤسسات خبر داد.

اتحادیه قرآنی یزدبه گزارش ایکنا از یزد، اتحادیه قرآنی استان یزد در اطلاعیه‌ای خطاب به مدیران مؤسسات قرآنی در خصوص استفاده از معافیت مالیاتی، از اعلام آمادگی این اتحادیه در زمینه مشاوره و راهنمایی مؤسسات خبر داد.

در این اطلاعیه مواردی ذکر شده که به شرح ذیل است: 

  • براساس زمان تصریح شده در اساسنامه مؤسسه توجه به پایان سال مالی مبذول شود.
  • برای سال مالی بعد، به موقع دفاتر رسمی برای مؤسسه اخذ شود.
  • براساس سال مالی، مجامع سالانه باید به موقع تشکیل و حساب‌ها تصویب شود.
  • انتخابات هیئت مدیره و بازرس و تعیین روزنامه رسمی به موقع انجام شود.
  • از طرف مؤسسه طی نامه‌ای از اداره دارایی محل، به استناد ماده ۱۳۹ قانون مالیاتی کشور درخواست ناظر مالیاتی شود.
  • باتوجه به حجم کار ادارات دارایی پیگیری برای انتخاب ناظر و همچنین ارائه صورت حساب‌ها به ناظر و اخذ تأییدیه از او به موقع انجام شود.
  • اظهارنامه مالیاتی به موقع ارسال شود.
  • تا اخذ تأییدیه و تأیید حساب‌ها و اخذ تصویب و مفاصاً حساب مالیاتی مستمراً از طریق دارایی پیگیری شود.

توجه: بسیاری از اقدامات از جمله عدم ثبت به موقع دریافت‌ها، هدایا و هزینه‌ها، نداشتن شناسه کد اقتصادی، ارسال نکردن به موقع اظهارنامه، گزارش ندادن بازرس مؤسسه، عدم تأیید دارایی، تشکیل نشدن مجامع مؤسسه، عدم انتخاب به موقع صاحبان امضای اوراق و اسناد مالی مؤسسه، عدم تطبیق اسناد مالی، قبول نشدن اسناد هزینه‌ها و دریافت‌ها و مغایرت آنها و.... ممکن است باعث رد دفاتر شود و موجب صدور جریمه علی‌الرأس می‌شوند. یعنی ۲۵ درصد از کل منابع مالی ورودی شامل مالیات قطعی می‌شود.

پیشنهاد می‌شود هر موسسه حتماً یک مشاور مالی و مالیاتی انتخاب کرده و با نظر مشاور مالی و مالیاتی تمام موارد مورد توجه و مداقه قرار گیرد که عملکرد مالی آنها دچار این بحران نشود. در همین راستا اتحادیه قرآنی استان یزد در نظر دارد که مؤسسات متقاضی رتق و فتق امور مالیاتی و حسابداری خود، بتوانند از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های محمدرضا طالبی ذی‌حساب اسبق سازمان تبلیغات اسلامی استان و مسئول حسابداری اتحادیه به عنوان مشاور مالی و مالیاتی بهره‌مند شوند. فلذا این مؤسسات می‌توانند جهت اخذ مشاوره و راهنمایی با شماره 37331711 تماس حاصل فرمایند و یا به آیدی @quranyyazd در پیام رسان ایتا پیام دهند.

انتهای پیام
captcha