برگزاری 36 کرسی تلاوت قرآن در کردستان
کد خبر: 4128582
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۸

برگزاری 36 کرسی تلاوت قرآن در کردستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان از برگزاری 36 کرسی تلاوت قرآن در سطح چهار شهرستان سنندج، قروه، بیجار و سقز خبر داد و گفت: این کرسی‌های تلاوت قرآن به صورت حضوری و مجازی در سطح استان برگزار شد.

نشست صمیمی فعالان قرآنی با استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان امروز، 25 اسفند در نشست صمیمی استاندار کردستان با فعالان قرآنی استان گفت: اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان یکی از اولویت‌های اصلی خود را توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه قرار داده است.

وی به اجرای طرح‌های قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان اشاره کرد و افزود: ارتقای 10 درصدی تعداد حافظان و قاریان کردستانی، ارتقای سطح داوران مسابقات قرآن، برگزاری سومین دوره ارتقای سطح داوران قرآنی، تهیه 10 کلیپ آموزشی قرآنی در مورد حفظ قرآن، برگزاری کرسی‌های تلاوت و تدبر در قرآن و محافل انس با قرآن از جمله برنامه‌های قرآنی اداره اوقاف امور خیریه استان کردستان طی امسال بوده است.

وی از برگزاری چهل و پجمین دوره مسابقات سراسری قرآنی در دو مرحله شهرستانی و استانی خبر داد و بیان کرد: امسال با توجه به تعداد متسابقان قرآنی در سه نقطه استان کردستان مسابقات شهرستانی برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان افزود: با توجه به استقبال قرآنیان استان کردستان از مسابقات سراسری قرآن اوقاف و امور خیریه استان در تلاشیم تا سال آینده چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن را در پنج نقطه استان برگزار کنیم.

وی اظهار کرد: در مسابقات سراسری قرآن اوقاف باید از داوران دارای مدرک ارتقای سطح داوری، بهره‌مند خواهیم شد که به دلیل تعداد اندک داوران استانی باید از داوران قرآنی سایر استان‌ها استفاده شود که امیدواریم با شرکت فعالان و پیشکسوتان قرانی در دوره ارتقای سطح داوران قرآنی بتوانیم این کمبود را جبران کنیم.

حجت‌الاسلام کاروند با اشاره به برگزاری محافل انس با قرآن در سطح بقاع متبرکه و مساجد استان گفت: طی امسال محافل انس با قرآن با حضور چهاری قاری برجسته کشوری سیدجواد حسینی، حعفر فردی، حمید شاکرنژاد و ساعد برگزار شد که امیدواریم تعداد این محافل قرآنی سال آینده افزایش یابد.

وی از برگزاری 36 کرسی تلاوت قرآن در سطح چهار شهرستان سنندج، قروه، بیجار و سقز خبر داد و گفت: این کرسی‌های تلاوت قرآن به صورت حضوری و مجازی در سطح استان برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان یادآور شد: بیش از 120 نفر از حفاظ قرآنی استان کردستان در ماه مبارک امسال مورد تجلیل قرار گرفتند و تعداد از مساجد و مؤسسات قرآنی نیز مورد حمایت این اداره کل قرار گرفتند.

انتهای پیام
captcha