دانشگاه مهم‌ترین نقش را در صیانت از فرهنگ ملی و دینی جامعه بر عهده دارد
کد خبر: 4127435
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳

دانشگاه مهم‌ترین نقش را در صیانت از فرهنگ ملی و دینی جامعه بر عهده دارد

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: دانشگاه علاوه بر اینکه مولود فرهنگ است، مهم‌ترین نقش را در صیانت از فرهنگ ملی و دینی و پرورش انسان در تراز جامعه متعالی خداباور بر عهده دارد.

حجت الاسلام غلامحسین حقانی مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، امروز، 20 اسفندماه، در دیدار با «حجت‌الاسلام سیدعباس تقوی» رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های هرمزگان، اظهار کرد: بدون تردید میان آموزش و فرهنگ درهم تنیدگی معناداری وجود دارد به گونه‌ای که دانشگاه نه‌تنها مولود فرهنگ به شمار می‌رود، بلکه مهم‌ترین نقش را در صیانت از فرهنگ ملی و دینی و پرورش انسان در تراز جامعه متعالی خداباور بر عهده دارد.

وی افزود: نه‌تنها فرض دانشگاه منهای تربیت و منهای انسان‌سازی فرض ناصحیحی است، بلکه دانشگاه را باید نهادی برای آموزش و تربیت انسان‌های عالم، ماهر، دانا، بصیر، متدین، انقلابی، بافضیلت و متعالی برای جامعه در نظر گرفت. از این رو ضروری است که یک برنامه عملیاتی فرهنگی در دانشگاه‌ها و نهادهای و مجموعه‌های هماهنگ در هرمزگان تدوین و اجرا شود.

حقانی تصریح کرد: طی مدت زمان حضورم در هرمزگان با هیئت‌های علمی در نهادها و مجموعه‌های دغدغه‌مند فرهنگی ارتباط زیادی دارم، ضروری است محوریت قاطع برای ادامه روند فعالیت‌های فرهنگی بیش از پیش تقویت شود. تداوم کارهای فرهنگی در عرصه‌های مختلف توسط متولیان فرهنگی باید از دغدغه به برنامه تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت بالقوه دانشگاه‌ها باید به بالفعل و یک فرهنگ علمی و اثرگذار تبدیل شود تا بتوانیم دغدغه‌های فرهنگی را عملیاتی کنیم، افزود: دشمن در مبارزه خود با ساختارهای فرهنگی ما متحد است ولی از درون خودش دارای مشکلات زیاد است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در پایان یادآور شد: حضور مردم در وقایع انقلاب و نظام خوب است ولی مسئولان باید حرف انقلاب را به مردم برسانند. در همین راستا دانشگاه بهترین ظرفیت و محل مناسب برای پاسخگویی حرف انقلاب است که باید اهتمام ویژه‌ای به آن داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha