درخشش مسئول خانه قرآن سبحان ایوریق در جشنواره «همای رحمت»
کد خبر: 4126091
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸

درخشش مسئول خانه قرآن سبحان ایوریق در جشنواره «همای رحمت»

مسئول خانه قرآن سبحان ایوریق از توابع اردبیل در دومین جشنواره شعر ترکی «همای رحمت» خوش درخشید.

روستای ایوریقمهدی سلحشور فرد، مسئول خانه قرآن سبحان روستای ایوریق در گفتگو با ایکنا از اردبیل گفت: تعداد ۶۰۴ اثر شعری به دومین جشنواره بین‌المللی همای رحمت به زبان ترکی از سری برنامه‌های دومین جشنواره سراسری امامت و مهدویت راه یافته بود.

وی بیان کرد: ۶۰ قطعه شعر از کشور ترکیه، ۱۰ قطعه شعر از کشور آذربایجان، ۱۰ قطعه شعر از کشور عراق، ۱۰ قطعه شعر از آلمان و ۵۱۴ قطعه شعر از ایران ارسال شده بود.

سلحشور فرد ادامه داد: در مرحله داوری اولیه ۱۲۴ اثر برگزیده و در مرحله نهایی ۲۰ اثر که ۱۰ قطعه شعر آن به عنوان شعر برگزیده و ۱۰ قطعه شعر به عنوان شعر قابل تقدیر انتخاب شد.

وی اظهار کرد: جشنواره شعر همای رحمت نمونه‌ای از اشعاری است که در تاریخ معاصر ایران مانند آن را نداریم که یک شاعر در دوره حیاتش شعری از خود به این گسترگی رواج یافته باشد.

مسئول خانه قرآن سبحان روستای ایوریق افزود: یک جنبه دیگر این جشنواره نقش آن در وحدت ملی است که قابل اعتنا است، بیگانگان به هر بهانه‌ای دنبال تفرقه افکنی و دوگانه سازی اقوام هستند، اما مردم ایران فراتر از اختلاف زبان و فرهنگ یگانگی و وحدت در بینشان وجود دارد که زبانزد است.

گفتنی است؛ در مراسم اختتامیه این جشنواره بین‌المللی که همزمان با ولادت باسعادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان با حضور شاعران داخلی، خارجی و مسئولان استانی در سالن شهریار دانشگاه آزاد تبریز برگزار شد، از برگزیدگان با اهدای لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه نقدی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha