اربعین ظرفیتی برای آشنایی مردم جهان با اسلام است
کد خبر: 4124451
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۹

اربعین ظرفیتی برای آشنایی مردم جهان با اسلام است

استاندار لرستان راهپیمایی اربعین را ظرفیتی برای آشنایی مردم جهان با اسلام دانست و گفت: افراد زیادی که ناآشنا با دین و رسوم ما بودند پس از حضور در مراسم اربعین دچار دگرگونی و تحول شدند.

فرهاد زیویار استانداری لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، فرهاد زیویار، استاندار لرستان، امروز، ششم اسفندماه در آیین تجلیل از موکب‌داران اربعین در لرستان که با حضور حجت‌الاسلام شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و حسین یکتا، دبیر جمعیت امام رضایی‌های کشور برگزار شد، گفت: اربعین حسینی یک حلقه اساسی وصل برای جریان‌سازی فکری و اجتماعی است.

وی با بیان اینکه اربعین حسینی به عنوان یک حلقه وصل برای آحاد، اقشار و سلیقه‌های مختلف است که حتی مذاهب و ادیان متعدد ممکن است در آن حضور پیدا کنند، افزود: باطن اربعین علی‌رغم ظاهر ساده، بسیار پر معنا است و رفته رفته به معنای واقعی معرفی می‌شود.

زیویار با اشاره به اینکه اربعین یک مبنای فکری با نگاهی همراه با مهر، عطوفت، آزادگی و عدالت خواهی است که براساس فطرت انسان شکل می‌گیرد، تصریح کرد: اربعین یک ظرفیت اساسی ایجاد هویت سازی و جریان فکری است چراکه شناسنامه و هویت دارد.

استاندار لرستان با یادآوری اینکه اربعین حسینی هیچ اسپانسری نداشته و پشتوانه آن یک وحدت همراه با کثرت است، خاطرنشان کرد: ما به نوبه خود قدردان تمامی دست اندرکاران و موکب‌داران هستیم اما اجر و دستمزد آنان از جای دیگری است که حساب و کتاب ندارد.

وی اربعین را فرصتی برای معرفی و شناساندن اسلام به مردم جهان دانست در مورد گیرایی و اثربخشی اربعین ابراز کرد: افراد زیادی که ناآشنا با دین و رسوم ما بودند پس از حضور در مراسم اربعین دچار دگرگونی و تحول شدند.

زیویار در مورد این افراد به الکساندر دوگین نویسنده و صاحب نظر ارتودکس اهل روسیه اشاره کرد و گفت: این نویسنده روس آن قدر تحت تاثیر اربعین قرار می‌گیرد که تصمیم به حضور در این مراسم می‌گیرد و پس از حضور در مراسم می‌گوید ظرفیت اربعین به قدری بالا است که می‌تواند منشا یک تحول اساسی در عالم باشد.

وی با بیان اینکه موکب به اندازه، حد و حدود نبوده بلکه یک ادبیات جدید در مناسبات اجتماعی است، اظهار کرد: مایه افتخار است که در دولت سیزدهم قدمی در مسیر خدمت به زائران اربعین حسینی برداریم.

زیویار تصریح کرد: قدم اول مسیر اربعین را امام حسین(ع) در دشت کربلا برداشتند و این مسیر تا به ابد ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha