کارگاه آموزشی «قصه‌های قرآنی» در کلاله برگزار شد
کد خبر: 4124289
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷

کارگاه آموزشی «قصه‌های قرآنی» در کلاله برگزار شد

کارگاه آموزشی «قصه‌های قرآنی» ویژه دهه نودی‌ها با حضور رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کلاله جمعی از قرآنیان امروز، ۶ اسفندماه در کانون فرهنگی هنری کلاله برگزار شد.

کارگاه آموزشی قصه گویی قرآنی در کلاله

به گزارش ایکنا از گلستان، کارگاه آموزشی «قصه‌های قرآنی» ویژه دهه نودی‌ها با حضور رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کلاله جمعی از قرآنیان امروز، ۶ اسفندماه در کانون فرهنگی هنری کلاله برگزار شد.

رئيس اداره تبلیغات اسلامی کلاله به بیان شیوه‌های جذب نوجوانان برای شرکت در فعالیت‌های دینی و اسلامی اشاره کرد و گفت: قصه یکی از مؤثرترین روش‌های انتقال مفاهیم و آموزه‌های دینی و اخلاقی است که می‌تواند مورد استفاده مربیان قرار گیرد.

حجت‌الاسلام کوهستانی تصریح کرد: قصه‌گویی و قصه‌نویسی، یکی از بخش‌های بسیار مهم و تأثیرگذار و رایج هنری است. نقش تربیتی قصه در ریشه‌سازی انسان‌ها و جوامع بشری و سوق دادن آن‌ها به سوی اهداف و مقاصد متعالی تأثیرگذار و سودمند است.

وی با اشاره به کارکردهای قصه به‌ویژه در تولید دانش بیان کرد: در سایه نگاه‌های علمی و فنی جریان قصه‌گویی نه تنها از هرگونه انحراف مصون مانده بلکه برگزاری جشنواره‌هایی نظیر جشنواره قصه‌گویی، زمینه نگاه‌های فنی و پژوهشی را نیز در قصه گویی فراهم کرده است.

کوهستانی با بیان اینکه قصه‌گویی زمینه هدایت‌گری افراد را فراهم می‌کند، گفت: استفاده از بیش از ۲۸۰ قصه در قرآن، یک جریان ماندگار برای بهره‌مندی همه قصه گویان در همه اعصار است که این مهم در این جلسه قصه‌گویی نیز مدنظر قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha