مسابقات حفظ کل قرآن‌کریم در ابهر برگزار شد
کد خبر: 4123712
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸

مسابقات حفظ کل قرآن‌کریم در ابهر برگزار شد

به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر ابهر، مسابقه حفظ کل قرآن‌کریم ویژه نوجوانان زیر ۱۸ سال در امامزاده اسماعیل (ع) شناط برگزار شد.

مسابقات حفظ کل قرآن‌کریم

به گزارش ایکنا از زنجان، روح‌الله دودانگه رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر ابهر صبح امروز (۳ اسفندماه) در حاشیه مسابقه حفظ کل قرآن‌کریم ویژه نوجوانان زیر ۱۸ سال در امامزاده اسماعیل (ع) شناط، هدف از برگزاری مسابقه قرآنی را ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه عنوان کرد و افزود: اگر این فرهنگ ناب در جامعه حاکم شود بسیاری از مشکلات جامعه مرتفع خواهد شد.

وی تصریح کرد: قرآن کتاب زندگی است و ریشه حل همه مشکلات انسان در پناه بردن به این کتاب آسمانی در زندگی و عمل به دستورات آن خلاصه می‌شود و امیدواریم با توسل جستن از این کتاب آسمانی و پیروی از سیره و روش ائمه‌اطهار (ع) سعادت و خوشبختی جامعه را به ارمغان بیاوریم.

این مسئول توسعه فعالیت‌های قرآنی را از جمله دست‌آوردهای انقلاب اسلامی دانست و افزود: اگر انسان زندگی را بر مدار قرآن پایه‌ریزی کند، از کودکی باید قرآن را یاد بگیرد تا بتواند در عمل، مفاهیم قرآنی را پیاده کند.

وی با بیان اینکه حضور فعالان قرآنی در صحنه‌های مختلف اجتماعی لازمه جامعه اسلامی پویا و بالنده است، افزود: تلاوت، فهم و عمل به آیات قرآن را باید در جامعه بسط و گسترش دهیم و از تعالیم و مفاهیم کاربردی قرآن مجید در همه ارکان و اجزای جامعه بهره بگیریم.

شایان ذکر است، نفر اول این دوره از مسابقات به همراه والدین خود به سفر زیارتی کربلای معلی، از طرف شهرداری و شورای اسلامی شهر ابهر اعزام خواهند شد، همچنین با اهدای جوائزی از قاریان شرکت‌کننده در این مسابقات تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha