نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی در شیراز برگزار می‌شود
کد خبر: 4123607
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۹

نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی در شیراز برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از برپایی نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی از روز ششم اسفند به مدت سه روز در شیراز خبر داد.

نشست خبری نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی، شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز، 2 اسفند در نشست خبری برگزاری رویداد و نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی در شیراز با بیان اینکه این نمایشگاه یک رویداد تخصصی است، گفت: شاید کمتر این فرصت پیش آید که برندهای مختلف فعال در حوزه پوشاک در شیراز گرد هم بیایند.

وی با تصریح اینکه علاوه بر ایجاد فضای نمایشگاهی، شرایط فروش نیز در این رویداد فراهم شده است، گفت: این نمایشگاه از 6 اسفندماه به مدت سه روز در شیراز برپا خواهد شد.

قانعی با بیان اینکه در حوزه پوشاک با توجه به تنوع اقوام ایرانی، در کمتر جامعه‌ای یکسان سازی مدل پوشش در دوران مختلف به نتیجه‌ای رسیده است، اضافه کرد: در این رویداد بنا داریم تا شعار شورای فرهنگ عمومی کشور در باب ارائه پوشاک ارزان، عفیفانه و در دسترس را تحقق بخشیم و زمینه آشنایی شهروندان در شهر شیراز و استان فارس با برندهای مطرح حوزه مد و لباس را فراهم کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بیان کرد: به دنبال آن هستیم تا افراد حاضر در برگزاری این رویداد با جامعه صنفی پوشاک شهر شیراز ارتباط گرفته و زمینه حضور آنان و رگال‌های ثابت تولیدکنندگان مطرح لباس کشور در فارس را فراهم کنیم.

وی یادآور شد: این رویداد به همت کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری مؤسسه شهر راز، استانداری فارس، شهرداری شیراز و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار می‌شود.

شاکری‌زاده، مدیر موسسه فرهنگی و هنری شهر راز و مجری و مسئول برگزاری نمایشگله مد و لباس ایرانی اسلامی نیز گفت: این نمایشگاه به مدت سه روز و طی روزهای ششم تا هشتم اسفند در محل هتل همای شیراز-سالن وصال برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ۱۲۰ غرفه دار در این نمایشگاه برپا خواهد شد و ۴۰ برند از تولیدکنندگان حاضر در این رویداد مربوط به شهر شیراز و استان فارس است.

شاکری‌زاده همچنین از حضور چشمگیر طراحان شیرازی در فراخوان این نمایشگاه خبر داد و گفت: اصلاح فرهنگ صحیح پوشش مطابق با عرف و معیار جامعه، حمایت از طراحان لباس، حمایت از تولید ایرانی و باکیفیت از اهداف این نمایشگاه به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: در این نمایشگاه تنها از طراحانی بهره گرفته شده که مستقیماً لباس طراحی و عرضه می‌کنند؛ در واقع در این نمایشگاه شرایطی فراهم شده که طراحان لباس بتوانند نمونه کارهای خود را عرضه کنند و بفروشند.

شاکری‌زاده، جایگزین کردن طرح‌ها و الگوهای اصیل ایرانی را از دیگر اهداف این نمایشگاه دانست و افزود: در طول این سال‌ها الگوهای وارداتی بسیاری داشتیم؛ این نمایشگاه زمینه‌ای را برای آشنایی با طرح‌ها و الگوهای ایرانی فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه در این رویداد کارگاه‌هایی جانبی و کارگاه‌های آموزشی در نظر گرفته شده است، گفت: کارگاه‌های مشاوره با هدف ایجاد ارتباط دو سویه بین تولید کنندگان و طراحان برگزار می‌شود؛ متأسفانه تاکنون بستری ایجاد نشده تا طراحان بتوانند با تولیدکنندگان در ارتباط باشند اما این نمایشگاه با هدف ایجاد شرایطی برای ارتباط هرچه بیشتر و بهتر بین تولیدکنندگان و طراحان برگزار شده است‌.

انتهای پیام
captcha