طلاب در ترویج فرهنگ قرآنی جامعه نقش‌آفرین باشند
کد خبر: 4123503
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲

طلاب در ترویج فرهنگ قرآنی جامعه نقش‌آفرین باشند

امام جمعه موقت کرمانشاه با اشاره به نقش روحانیون و طلاب در ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه، گفت: تجربه نشان داده است که هر کس یا هر جامعه‌ای که قرآن در آن نقش پر رنگی دارد از ناهنجاری و کجروی به دور بوده و امروز بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند انس با کلام خداوند و پیاده کردن دستورات آن هستیم.

حجت‌الاسلام محمد حجتی امام جمعه موقت کرمانشاه

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام محمد حجتی، امام جمعه موقت کرمانشاه امروز ۲ اسفندماه در نشستی با جمعی از طلاب و فعالان قرآنی استان کرمانشاه، اظهار کرد: بشر با وجود پیشرفت‌های بسیاری که کرده به نوعی از معنویات دور شده و در لابه‌لای این پیشرفت‌های علمی و مادی بشری، نقش و جایگاه دین در زندگی مردم به تدریج در حال کم رنگ شدن است و متأسفانه در جامعه امروز خود شاهد این معضل بزرگ هستیم.

وی افزود: باید بیش از گذشته به نقش و جایگاه قرآن کریم اهمیت دهیم چرا که قرآن سهم مهم و حیاتی در زندگی امروز و آینده مسلمانان دارد و از این رو نباید اجازه دهیم که مشغله زندگی ما را از این کتاب نجات‌بخش دور کند.

حجت‌الاسلام حجتی در ادامه بیان کرد: موضوع دیگری که همواره به عنوان دغدغه فعالان قرآنی محسوب می‌شود این است که تدریس قرآن در مدارس جدی گرفته نمی‌شود و بسیاری از آموزگاران به راحتی از کنار این قضیه عبور می‌کنند در حالی که آشنایی و انس دانش‌آموزان با قرآن که کلام وحی است بسیار حیاتی است.

امام جمعه موقت کرمانشاه اظهار کرد: تجربه نشان داده که هر کسی یا هر جامعه‌ای که قرآن در آن نقش پر رنگی دارد از بسیاری از ناهنجاری‌ها و کجروی‌ها به دور است و امروز بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند انس با کلام خداوند و پیاده کردن دستورات آن داریم.

وی با اشاره به اینکه روحانیون و طلاب در ترویج فرهنگ قرآنی جامعه می‌توانند بسیار نقش‌آفرین باشند، گفت: روحانیون، طلاب و فعالان قرآنی وظیفه بسیار سنگینی در ساختن جامعه قرآنی بر عهده دارند.

حجت‌الاسلام حجتی با بیان اینکه همه افراد جامعه در هر سطح فکری و آگاهی خود از قرآن کریم بهره بگیرند، گفت: قرآن را ملاک زندگی فردی و اجتماعی خود قرار دهیم تا بسیاری از مشکلات جامعه و زندگی بر طرف شود.

وی تأکید کرد: در مسیر توسعه فعالیت‌های قرآنی در استان به هر میزان که باید بتوانیم فعالیت‌های قرآنی را توسعه دهیم تا جامعه سالم‌تر و پیشرفته‌تری داشته باشیم و آشنا کردن فرهنگ مردم با قرآن از ضروریات جامعه امروز است.

امام جمعه موقت کرمانشاه ترویج فرهنگ قرآنی را نیازمند اداره قوی دانست و اظهار کرد: ارتباط با خدا و معنویت لذت‌بخش است و باید در ترویج آن با وجود کمبود امکانات کوشا باشیم.

حجت‎‌الاسلام حجتی در پایان با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ قرآنی عاملی برای ایجاد خیر و برکت در شهر و دیارمان است، افزود: باید با مشارکت و همراهی شرایط را برای توسعه و توجه بیشتر به آموزه‌های قرآنی در جامعه فراهم کنیم و در این مسیر روحانیون و طلاب و فعالین قرآنی نقش بسزایی دارند.

انتهای پیام
captcha