حمایت نهاد کتابخانه‌های عمومی سمنان از کسب‌ و کارهای خانگی
کد خبر: 4123428
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵
طاهریان خبر داد:

حمایت نهاد کتابخانه‌های عمومی سمنان از کسب‌ و کارهای خانگی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با اشاره به حمایت نهاد کتابخانه‌های عمومی از کسب‌ و کارهای خانگی، گفت: استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها در ارتقای کسب‌وکارهای کوچک مؤثر است.

محمد طاهریانبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، محمد طاهریان، مدیرکل این نهاد، روز گذشته، یکم اسفند، در دیدار با سیف‎الله سعدالدین رئیس دانشگاه سمنان، با اشاره به حمایت نهاد کتابخانه‌های عمومی از کسب‌ و کارهای خانگی گفت: استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها در ارتقای کسب‌وکارهای کوچک موثر است.

طاهریان ادامه داد: توانمندسازی صاحبان ایده و دستیابی به فرصت‌های جدید کسب‌وکار می‌تواند در کاهش بیکاری مؤثر باشد.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از نگاه علمی در توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در استان سمنان متذکر شد: با وجود ظرفیت‌های فرهنگی در این استان، اگر ظرفیت دانشگاه‌ها و محیط‌های آموزشی به خوبی شناسایی و نقش آن در توسعه فرهنگ استان تبیین شود، می‌توان شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی و توسعه فرهنگی استان بود.

سیف‌الله سعدالدین، رئیس دانشگاه سمنان نیز ضمن اعلام آمادگی کامل برای مشارکت در این طرح به اهمیت ارتباط دوسویه دانشگاه و نهاد کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین وظیفه انجمن‌های علمی در هر صنف و هر رشته، ارائه نقد، راهنمایی، پیشنهاد و همکاری در راستای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه است.

به گفته وی دانشگاه سمنان نیز می‌تواند با شناسایی ضعف‌ها و ارائه نظرات علمی، راهگشای فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی در راه ارائه خدمات بهتر و رضایت کاربران باشد.

انتهای پیام
captcha