اقدامات روحانیون باید موجب خشنودی امام زمان(عج) شود
کد خبر: 4123386
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۴
آیت‌الله علم‌الهدی:

اقدامات روحانیون باید موجب خشنودی امام زمان(عج) شود

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: اقداماتی که روحانیون انجام می‌دهند باید موجب خشنودی قلب آقا امام زمانمان شود.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد، امروز اول اسفندماه در مراسم جشن بعثت پیامبر اکرم(ص) و مراسم تلبس به لباس دعوت که در محل این نمایندگی جامعه المصطفی در خراسان برگزار شد، ضمن تبریک بعثت پیامبر اکرم(ص)، اظهار کرد: امیدواریم که شما طلاب عزیز در این ساحت از عهده خدمتگزاری وظیفه‌مندی خودتان برآیید.

وی خطاب به طلاب غیر ایرانی بیان کرد: شما بر حسب اقلیم‌های متفاوتی که از آنجا آمده‌اید و مانوس به آن فرهنگ‌ها و موقعیت‌ها هستید، طبیعی است در بینش شما دورنمایی برای طلبگی و روحانیت شما وجود داشته باشد که در نتیجه این روحانیتی که شما انتخاب کرده‌اید به کدام عرصه و مرحله برسید و همواره به این دورنما توجه لازم را داشته باشید.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه انسان فردی عاقل است و آدم عاقل در زندگی خود بی‌هدف نیست، گفت: آن هدف کلی که مد نظر همه شماست بر حسب اخلاصی است که نسبت به وجود امام زمان(عج) دارید که همین مهم دورنمای زندگی شما نسبت به آینده‌تان از دوران طلبگی و این تحصیلات عالیه است و باید این دورنمای زندگی شما نتیجه قابل توجهی نیز داشته باشد.

علم‌الهدی اظهار کرد: من در دوران جوانی که طلبه بودم، با وجود اینکه در آن دوران تفاوت‌های بسیاری با دوران کنونی داشته و آن تنگناهای شدید و جریان‌های اجتماعی و مادی که در آن دوران وجود داشت اما همواره برای خود دورنمایی داشتم و تا کنون که 65 سال از عمر طلبگی من می‌گذرد سال‌هایی سراسر تجربه و پرپهنه‌ای را از سر گذراندم و همیشه در طی این سال‌ها موفق بوده‌ام.

وی بیان کرد: در این سال‌ها چه پیش و چه پس از انقلاب اسلامی با شرکت در موقعیت‌های اجتماعی و فعالیت‌هایی که داشته‌ام، هیچگاه خود را طلبه ناموفقی نمی‌دانم و همیشه موفق بوده‌ام، اما بعد از گذشت 65 سال یا 67 سال از دوران طلبگی به نقطه آخری رسیده‌ام که همه افراد در نهایت به این نقطه خواهند رسید.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، زندگی و عمر انسان را مانند یک جاده بسیار دور و درازی دانست و افزود: با توجه به چنین مثالی، زمانیکه انسان ابتدای این جاده می‌ایستد گمان می‌کند که این جاده بسیار هموار و خوب است اما همینکه وارد این جاده می‌شود و چند کیلومتر از آن را می‌رود گودالی را می‌بیند که در ابتدای جاده آن را نمی‌دید و من امروز پس از گذشت این سال‌ها از عمرم متوجه این گودال شده‌ام و به نظر می‌رسد که چند متری از این گودال باقی نمانده است تا تمام شود.

علم‌الهدی اظهار کرد: اکنون که به این مرحله از زندگانی‌ام رسیده‌ام باید نگاهی به پشت سرم بیاندازم تا ببینم تمام فعالیت‌هایی که در عرصه روحانیت و تبلیغ داشته‌ام چگونه بوده و آیا از کل این 65 سال طلبگی که البته کم هم نیست، دقیقا در خدمت شخص شخیص بقیةالله به عنوان نوکر ایشان کار کرده‌ام؟

وی افزود: حال باید ببینم که کدام یک از فعالیت‌ها، حرکت‌های انقلابی، مبارزات، موفقیت‌ها و کارهایی که انجام داده‌ام برای امام زمان(عج) خوشایند بوده و توانسته‌ام با کدام یک از این اقدامات خود لبخندی بر روی لبان نازنین ایشان بنشانم؟ به واقع اگر در طی این 65 سال نوکری خانه حضرت بقیةالله، نتوانسته باشم چنین کاری کنم و تنها یکی از کارهای من موجب خوشایندی ایشان نباشد باید بگویم که دست من خالی است و چیزی ندارم.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: باید بدانیم که این موقعیت نیز برای شما پیش خواهد آمد و زمانی فرا می‌رسد که تمام زرق و برق دنیا در نظر شما بزرگ می‌شود و موقعیت‌های زندگی هم چشم شما را می‌گیرد به ویژه در عرصه‌های جوانی که در این دوران، انسان به همه چیز فکر می‌کند به جز مرگ، بر همین اساس لازم است که شما این نکته را در همه عمر و فعالیت‌های خود مورد توجه قرار دهید و سعی کنید نوکری آقا را به گونه‌ای انجام دهید که یقین داشته باشید حضرت بقیةالله از کارهای شما خشنود خواهند شد.

علم‌الهدی تصریح کرد: در واقع زمانی نوکری برای خانه ایشان ارزش دارد که برای امروز کاربرد داشته باشد ولو اینکه چقدر با سواد و مجتهد باشیم.

وی اظهار کرد: از این‌رو بدانید که در آن اقلیم و جایگاهی که شما عزیزان زندگی می‌کنید بسیاری از کارها هست که باید صورت گیرد و با انجام دادن آن‌ها نیز قلب نازنین وجود حضرت بقیةالله خشنود خواهد شد و این اقدامات را تنها شما می‌توانید انجام دهید که اگر نسبت به انجام آن‌ها اقدام کردید در این صورت نوکر خانه امام زمان(عج) خود خواهید شد.

علم و سواد دو سرمایه نوکری امام زمان(عج) است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد: بنابراین ما باید سعی کنیم که برای امروز ارباب خود مفید باشیم و همواره از سواد و علم خود نیز در این مسیر استفاده کنیم، چرا که فایده علم و سواد این است که این دو سرمایه نوکری آقایمان است و هر اندازه که سواد و علم انسان بیشتر باشد به همان میزان نیز بهتر می‌تواند برای امام زمان خود نوکری کند.

علم‌الهدی اظهار کرد: امیدوارم که در این مسیر موفق باشید و همواره زحمات و خدمات شما نیز موجب خشنودی قلب نازنین حضرت بقیةالله شود و با اقدامات خود بتوانید چشم ایشان را روشن کند و همواره یک نوکر خوب و مفیدی در همه عرصه‌های زندگی و حالات خود برای آقا امام زمان(عج) باشید.

وی تاکید کرد: بدانید که ملبس به این لباس شدن به معنای نوکری اربابمان امام زمان(عج) است و افرادی که ملبس به چنین لباسی می‌شوند باید به این مهم واقف باشند که این لباس باید لباس دائمی آن‌ها باشد و به هیچ عنوان این لباس را از تن خود در نیاورند. پیشنهاد می‌کنم آن‌هایی هم که ظرفیت ملبس شدن به چنین لباسی را دارند حتما ملبس شوند و با این لباس به نوکری خود در خانه امام زمان هویت دهید.

انتهای پیام
captcha