برگزاری بخش معارفی جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی در گلستان
کد خبر: 4122993
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸

برگزاری بخش معارفی جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی در گلستان

کارشناس قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی گلستان از برگزاری بخش معارفی جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی همزمان با سراسر کشور در ۲ اسفندماه خبر داد.

بیست و هفتمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه های علوم پزشکیمحمد احمدی، کارشناس قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی گلستان در گفت‌وگو با ایکنا از استان گفت: بخش آوایی بیست‌وهفتمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی در دو بخش حضوری و مجازی برگزار شد.

احمدی با اشاره به اینکه این جشنواره در شش بخش آوایی، معارفی، پژوهشی، فناوری، ادبی و هنری و در ۵۶ رشته برگزار می‌شود، افزود: بخش آوایی به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین بخش‌های این جشنواره در ۱۷ رشته شامل رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ ۲۰، ۱۵، ۱۰، ۵، یک و ۳ جزء،‌ اذان، همخوانی قرآن و مدیحه‌سرایی، دعاخوانی، مداحی، حفظ سوره ملک، صحیح‌خوانی قرآن، آیین سخنوری و فصیح‌خوانی نماز برگزار شد.

کارشناس قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان‌ اینکه 186 نفر از دانشجویان، اساتید و کارکنان در بخش آوایی قرآن و عترت (قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ قرآن‌کریم، اذان، ترجمه‌خوانی، تواشیح و آئین سخنوری) به رقابت پرداختند، تصریح کرد: نفرات اول در هر رشته به‌صورت مستقیم در مرحله نهایی این جشنواره که اردیبهشت ماه سال آینده به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعزام می‌شوند.

احمدی گفت: مسابقات بخش معارفی(کتبی) این جشنواره به‌صورت همزمان و متمرکز با سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به‌صورت مجازی سه‌شنبه دوم اسفند امسال برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha