شعار وحدت یک تکلیف اسلامی و شرعی است
کد خبر: 4122307
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱
امام جمعه گرگان:

شعار وحدت یک تکلیف اسلامی و شرعی است

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی با بیان اینکه وحدت مبنای قرآنی و دینی دارد و برای مسلمانان یک نعمت الهی است، گفت: امروز اهمیت این مسئله برای امت اسلامی روشن شده و شعار وحدت نه تنها با عنوان یک مسئله سیاسی بلکه تکلیف اسلامی و شرعی است.

آیت الله نورمفیدی امام جمعه گرگان

به گزارش ایکنا از گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، امام جمعه گرگان در دومین روز اجلاس سراسری تقریب و مذاهب اسلامی که امروز، ۲۶ بهمن‌ماه در دانشگاه آزاد اسلامی گرگان برگزار شد، با بیان اینکه وحدت مبنای قرآنی و دینی دارد و برای مسلمانان یک نعمت الهی است، گفت: امروز اهمیت این مسئله برای امت اسلامی روشن شده و شعار وحدت نه تنها با عنوان یک مسئله سیاسی بلکه یک تکلیف اسلامی و شرعی قلمداد می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان با بیان‌ اینکه تنها راهبرد دشمنان ایجاد تفرقه و شکاف بین مسلمان و مذاهب مختلف است، گفت: مسلمانان سراسر دنیا باید هوشیار بوده و با هم متحد باشند لذا بیشترین ضربه‌ استکبار جهانی همین مسئله وحدت امت اسلامی است چرا که دشمنان از این تفرقه برای پیشبرد مقاصد شوم خود استفاده می‌کنند.

آیت‌الله نورمفیدی با اشاره به اینکه امروز دشمن از هر راهی درصدد ضربه زدن به حقیقت اسلامی و مقوله مهم وحدت امت اسلامی استفاده می‌کند، گفت: گام اصلی وحدت تألیف قلوب است و اگر به این امر قائلیم باید همه مذاهب اسلامی زیر یک پرچم گرد هم بیایند و اختلافات را کنار بگذارند.

امام جمعه گرگان با بیان‌ اینکه وحدت باید به‌عنوان یک تکلیف الهی و شرعی در فرهنگ و ذهن افراد نهادینه شود، تصریح کرد: مسئله وحدت یک شعار سیاسی و ایرانی و شیعی نیست بلکه یک تکلیف واجب است چرا که اگر محقق شود باعث پیشبرد مصالح جامعه اسلامی خواهد شد.

آیت‌الله نورمفیدی با بیان‌ اینکه باید مبانی وحدت را در بین مردم و به خصوص نسل جوان تقویت کنیم، افزود: دشمن وانمود می‌کند مسئله وحدت سیاستی است که در جمهوری اسلامی به‌وجود آمده است در حالی که اینطور نیست و این مقوله مهم مبنای قرآنی دارد و سیره پیامبر(ص) و اولیای خدا بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان گفت: مسئله وحدت باید درست معنا شود تا دشمنان به نفع خود برداشت نکنند، لذا وحدت باید منجر به شناخت صحیح از همدیگر و احترام متقابل و ایجاد گفتمان مشترک بین اقوام و مذاهب منجر شود.

 

 

انتهای پیام
captcha